středa 9. května 2012

KvMM - Popelčina kletba

 

 Popelčina kletba (Aschenputtelfluch) - Krystyna Kuhn
1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Od této autorky jsem četla už "Pohádkový zločin", který mi doporučila kamarádka a kniha se mi líbila.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
havrani, deník
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Vůbec nevím... citoslovce mě nenapadá a sloveso jen "milovat" (láska hraje v příběhu velkou roli)
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nechtěla bych být v kůži July. Sama jsem se setkala se šikanou a vím, jaké to je. Jula se ale místy bála i o život, když si uvědomila, co se stalo s její "předchůdkyní". Nechci tu moc odkrývat děj, každopádně jsem se místy dokázala hodně ztotožnit s hlavní hrdinkou a chápala jsem, co prožívá. Když je člověk sám proti všem...
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Přečetla jsem to skoro jedním dechem. Vážně, je to napínavé, vtipné i romantické. Strašně mě to překvapilo, protože ačkoliv se mi "Pohádkový zločin" líbil, tento příběh je mnohem lepší! Doporučuju, je to skvělá knížka.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Čekala jsem, že to konečné rozuzlení bude trochu víc "šokující". A nakonec to vlastně bylo docela jednoduché. Přesto ale nemůžu říct, že by konec nebyl už tak dost dramatický. A ještě navíc ta sladká tečka na závěr... Prostě si to přečtěte samy! (:

Hodnocení: 5 hvězdiček - pod perexem si ještě můžete přečíst oficiální anotaci a ukázku!


Anotace:  
Internát Havraní hnízdo leží v odlehlém malebném údolí. Všechno je až příliš krásné – ovšem jen do okamžiku, kdy jedna ze studentek spadne dolů ze střechy zvonice a idyla se promění v noční můru. Proč to udělala a raději zvolila smrt? Jula, nová studentka internátu, začne pátrat, ale u spolužáků naráží jen na zeď naprostého mlčení. A pak se náhle začnou události strašidelně opakovat…

 Ukázka: 
Jak vysoko jsem byla? Bezděčně jsem se pokusila otočit, rozeznat zemi, ale pode mnou byla jen tma. To nedopadne dobře. Už jsem slyšela, jak se mi lámou kosti, když jsem pocítila, jak mě někdo chytil. Přitiskla jsem se k němu. Slyšela jsem se, jak prudce oddechuju. Nikolaj mě k sobě přitáhl.
„Všechno okay! To byl jenom netopýr, vyděsil tě…“
Vychutnávala jsem si okamžiky v jeho náruči.
„No? Sliboval jsem moc? Nebyl to nahoře skvělý pocit?“

Žádné komentáře :

Okomentovat