neděle 29. dubna 2018

Knižní přírůstky (březen–duben 2018)

   Za poslední dva měsíce jsem nasbírala nečekaně velký počet knižních přírůstků. Nečekaně velký proto, že s většinou z nich jsem předem nepočítala. Jak jste si nejspíš všimli, nejsem poslední dobou moc aktivní, což má svůj důvod – poslední měsíce intenzivně pracuji na bakalářce, takže na čtení a blog vůbec není čas. Proto jsem si tento rok nevyžádala ještě ani jeden recenzní výtisk od některého z nakladatelství, se kterými spolupracuji. Přesto se mi jich v poslední době nahromadilo plno...


   Mé první březnové přírůstky jste už mohli vidět v reportu ze 4. narozenin nakladatelství Yoli, Muffin a čaj už jsem dokonce i zrecenzovala. Smrtka má být podle ohlasů strhující a snad ještě lepší než autorův předešlý román Bez šance, ještě jsem ji ale nerozečetla. Jinak kniha už mezitím vyšla i oficiálně. 


   Tento rok mě vydatně zásobuje novým čtivem značka #BOOKLAB, která spadá pod nakladatelství Slovart. Od začátku roku mě svou zásilkou překvapili hned čtyřikrát. Mám z toho radost, bohužel zrovna teď se mi to úplně nehodí, takže se k většině z knížek (až na Nejdelší den Adama T., který jsem stihla přečíst a zrecenzovat ještě v únoru) dostanu asi až v létě... Jsem zvědavá hlavně na V pasti času, protože cestování časem patří mezi mé oblíbené náměty.


   Jediný recenzní výtisk, jehož příchod pro mě nebyl nečekaný, je Kreativní zápisník. V dubnu mě totiž kontaktoval sám autor René Nekuda s nabídkou, tento zápisník vyzkoušet a napsat o něm na blog. Jelikož se nejedná o "klasickou knihu", rozhodla jsem se nabídku přijmout a o volných chvílích, kterých však zrovna teď není mnoho, zkouším plnit jednotlivá zadání. Chci ale článek napsat až po trochu delší době používání, zatím jsem toho nevyplnila tolik, abych mohla hodnotit "účinek" zápisníku. Je to ale moc zajímavé odreagování. ;)

   Nakladatelství Yoli krátce po svých narozeninách, na nichž jsme si měli možnost poslechnout úryvek z této knihy, rozeslalo recenzní výtisk nové Greenovky Jedna želva za druhou, která vychází v květnu. Vzhledem k tomu, že je kniha poměrně tenká, jsem se do ní hned pustila a mám ji teď rozečtenou, ale za poslední dva týdny jsem nepřečetla ani stránku, takže to do vydání asi stejně nestihnu... :( Ale zatím se mi líbí a přijde mi celkem fajn, že teď Green píše ženské hlavní hrdinky, protože ti jeho mužští hlavní hrdinové z jeho dřívějších románů si byli všichni dost podobní a po čase mě to upřímně nějak přestalo bavit.


   Pak tu mám dvě horké novinky od dvou spisovatelských hvězd a v obou případech se jedná o docela slušné bichličky. Pán stínů je další knihou značky #BOOKLAB, která mi dorazila ze Slovartu. Musím přiznat, že nemám ještě přečtenou ani Paní půlnoci, nechtěla jsem si totiž vyspoilerovat Pekelné stroje, které jsem dočítala teprve letos, mám proto v plánu se do obou knih pustit až v létě.

   Renegáty jsem si předobjednala, protože Marissa Meyer patří mezi mé nejoblíbenější autorky, a tak mám knihu už doma, i když ji také budu číst až v létě. Jinak mě překvapila pevná vazba, protože Měsíční kroniky i Bez srdce jsou brožované, ale stejně už se mi Renegáti nevejdou na stejnou poličku, takže to nevadí. :D


   Celá kupička pohromadě. Musím moc poděkovat všem výše zmiňovaným nakladatelstvím a také autorovi Kreativního zápisníku za štědrost. Pořád jsem trochu v šoku z toho, že se toho u mě doma sešlo tolik za pouhé dva měsíce. Předem jsem počítala pouze s Renegáty... Ještě k tomu je příští měsíc veletrh Svět knihy, kde bych neměla nic moc kupovat, protože toho mám na čtení víc než dost.

10 komentářů :

  1. Krásně kousky a přeji hodně štěstí s bakalářkou :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, přijde mi to jako nekonečná práce, ale snad už ji budu mít brzy hotovou. :)

      Vymazat
  2. Já jsme hodně zvědavá na Smrtku a Renegáty - to by podle všeho mělo vážně stát za to :) Jinak ze zmiňovaných mám doma Kreativní zápisník - kdysi jsem se účastnila jednoho kurzu René Nekudy, takže to byla jasná volba, po čem se rozhlédnout. Zatím vyplňování tak celkem flákám, ale souhlasím s tím, že je to super na odreagování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom dost podobně, také to vyplňování zápisníku zatím moc časově nezvládám, ale chci začít ty úkoly plnit pravidelně, aby to mělo nějaký smysl... :)

      Vymazat
  3. Páni, ti Renegáti jsou opravdu pořádná bichle :D Uvažuju nad jejich koupí po státnicích :) a jsem samozřejmě zvědavá jak se mi budou líbit.
    Jinak ti přeji hodně štěstí ať úspěšně bakalářku doděláš a následně i státnice! ^^

    OdpovědětVymazat
  4. krasna hromadka a asi polovinu zavidim :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Takové přírůstky se dají jenom závidět! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Smrtka se mi líbila. Jedna postava mi tam připomínala postavu z Harryho Pottera, ale teď si ani za nic nevzpomenu, jaká postava to přesně byla. Myslím teda teď tu v Harrym Potterovi. To je přesně ono, já když si to nezapíšu hned při čtení, tak to pak vytěsním. Asi bych možná měla omezit čtení na maximálně jednu knížku týdně, jinak si za chvíli nebudu pamatovat, co jsem četla.

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem knihomol a knihy se ke mě hrnou nejen od známých, ale teď jsem si oblíbila prostě jen tak mrknout tady do eshop second handu, kde mají obrovský výběr knih a co na mě vyskočí a líbí se mi to, tak si to prostě objednám. Maj tam knížky fakt za pár korun a často se tam objeví fakt super kousky. :) a navíc je to sekáč tedy :D

    OdpovědětVymazat
  8. Docela fajn výběry. Některé z nich moje databáze knih obsahuje taky. O jiných jsem zase pro změnu vůbec nevěděla. Ale to mi přijde na čtení asi to nejkrásnější, že prostě nikdy nevíte, čím vás ta daná kniha překvapí a navíc je jich tolik, že prostě nemáte šanci znát všechny a tak pořád objevujete a objevujete. :)

    OdpovědětVymazat