čtvrtek 21. září 2017

Recenze: Navždy s láskou Lara Jean

35432034 Český název: Navždy s láskou Lara Jean
 Originální název: Always and Forever, Lara Jean            
 Autorka: Jenny Han
 Nakladatelství: CooBoo
 Přeložila: Romana Bičíková
 Rok vydání: 2017 (v orig. 2017)
 Žánr: dívčí román
 Goodreads
33148726

   Vzpomínám si, jak jsem jednoho letního dne dočetla Všem klukům, které jsem milovala a hned jsem si musela objednat pokračování v angličtině, protože jsem nutně potřebovala vědět, jak to celé dopadne. Druhý díl se mi líbil snad ještě o něco víc a hlavně jsem konečně dostala uspokojivý konec. Překvapila mě proto zpráva, že se autorka nakonec rozhodla napsat ještě třetí díl, tentokrát již opravdu poslední. Bylo to dobré rozhodnutí, udělat ze série o ztřeštěné Laře Jean rovnou trilogii, nebo měla autorka radši zůstat u dvou dílů?

https://1.bp.blogspot.com/-12zciXkk-SI/WcL2JIpNMbI/AAAAAAAACd8/90_f1AmN8b0i6v_2rHKtEnE1hyPReGfeQCLcBGAs/s1600/jennyhan.jpg   Upřímně jsem se obávala toho, že třetí díl už bude moc. Přece jen se první dva díly točily převážně kolem vztahů, milostných trojúhelníků apod. Říkala jsem si, co nám autorka ještě v tomto příběhu může vůbec nabídnout, když druhý díl skončil v porovnání s prvním poměrně uzavřeně. Nebude se zase opakovat scénář z předchozích dílů? Bude tu další milostný n-úhelník?

   Naštěstí jsem se pletla a autorka závěrečný díl pojala trochu jinak než předchozí dva. Stále se tu sice řeší milostné trable hlavní hrdinky, ale v centru pozornosti tentokrát stojí konec střední školy a výběr univerzity. Lara Jean nám již trochu dospěla a řeší všechny možné problémy spojené s tím, že se bude brzy stěhovat na kolej. Má pocit, že tento zásadní mezník v jejím životě vše změní a nic nebude stejné jako dřív. Navíc se začíná postupně proměňovat i její vlastní rodina.

   A aby toho všeho nebylo málo, nemůže Lara Jean najít dokonalý recept na čokoládové cookies...

   Více méně je tedy celý příběh o každodenních starostech a událostech, které Lara Jean zažívá během posledních měsíců na střední. A ačkoliv by to mohlo znít dost nudně a nezajímavě, opak je pravdou – kniha je neuvěřitelně čtivá a návyková. Jakmile se totiž jednou ponoříte do života této mimořádné rodiny, nemůžete ji jen tak opustit. Jenny Han je vážně kouzelnice a umí ve svých románech nastolit tak pohodovou atmosféru, až to vzbuzuje závislost, a to i přesto, že vyprávění nenabízí žádné dech beroucí zvraty nebo napínavou zápletku. I když je příběh vlastně úplně obyčejný, ani na chvíli vás nepřestane bavit.


   Opravdu se mi hodně dlouho žádný román tohoto žánru tak moc nelíbil. Většinou si na podobné knihy přijdu už stará a mám pocit, že to zkrátka již dávno není nic pro mě. U této knihy jsem se ale dokázala vrátit do doby, kdy jsem tento typ knih hltala, a čtení této oddechovky jsem si neskutečně užívala. Místy jsem se pousmála nad Larou Jean a jejími lapáliemi, především jsem si však vychutnávala rodinnou pohodu, pečení, módní kreace a všechny možné další detaily, kterými Jenny Han dokáže své vyprávění obohatit a zpestřit. 

   Závěrečný díl "Lary Jean" proto hodnotím velmi vysoko, knihu jsem přečetla během chvilky a byla to ta nejsladší tečka za celou sérií, jakou Jenny Han svým čtenářům mohla dát. Jsem zvědavá, jak se povede filmové zpracování Všem klukům, které jsem milovala, ale do té doby vám rozhodně doporučuji přečíst si knihy, zvlášť pokud hledáte dobré odpočinkové čtení, které pohladí po duši. To totiž Jenny Han umí na výbornou.

Celkové hodnocení: 95 %

 Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo.

2 komentáře :

  1. Knížku jsem přečetla jedním dechem a taky se mi moc líbila :-) Máš moc hezkej blog, jen tak dál.

    OdpovědětVymazat