pátek 19. května 2017

Humbook 2017 – Festival knih, co hýbou vaším světem

   O Humbooku už jste nejspíš alespoň něco slyšeli (jestli ne, odkážu vás na fotoreportáž z prvního ročníku), možná jste se dokonce sami této akce minulý rok zúčastnili. Pokud sledujete blog na sociálních sítích, už asi víte, že jsem se pro tento rok stala jedním z ambasadorů tohoto literárního festivalu. Letošní ročník Humbooku se bude konat 7. října v pražské MeetFactory, všechny důležité informace najdete na stránkách humbookfest.cz, pro případné aktuality doporučuji sledovat facebookovou událost. A kdo všechno na Humbook letos přijede?

   Ze zahraničních hostů to bude Jenny Han (série Všem klukům, které jsem milovala, Oko za oko, Léto), A. G. Howard (fantasy série Šepotání a připravovaná kniha KrveRůž) a Joelle Charbonneau (dystopická série Univerzita výjimečných a kniha Stačí jen chtít). Z českých autorů se na festivalu objeví např. Ivana Peroutková (román Francouzská jízda a další, zejména dětské knihy) a Vilma Kadlečková (sci-fi série Mycelium).


   Doufám, že pro každého z vás se na Humbooku minimálně jeden zajímavý autor najde. Humbook ale není jen o spisovatelích a autogramiádách, návštěvníky čeká i další program. Mě osobně vedle besed s autory minulý rok nejvíc bavily workshopy s nakladatelstvími CooBoo a Fragment Jak se vaří kniha a také samozřejmě skvělá beseda s překladateli s názvem Překladatelské oříšky. Program byl však loni tak bohatý, že jsem se dalšího doprovodného programu už nestihla zúčastnit. Proto by mě zajímal i váš názor – co se vám loni na Humbooku opravdu (ne)líbilo, případně co byste na Humbooku chtěli mít letos? Máte nějaké postřehy, nápady, návrhy? :) 

   Největší (a možná i jediný) nedostatek prvního ročníku organizátoři vyřešili už tím, že festival přesunuli do MeetFactory. Doufám, že díky většímu prostoru bude i více místa na odpočinkovou zónu, kde se návštěvníci budou moct mezi besedami posadit a občerstvit se. I nabídka občerstvení by mohla být o něco větší než loni vzhledem k tomu, že se jedná o celodenní akci. Neznám přesně zázemí MeetFactory, ale hodila by se šatna nebo zamykatelné skříňky, kam by si návštěvníci mohli během dne odložit věci, hlavně třeba tašky s knihami na autogramiády (nevím, zda loni něco podobného někde fungovalo). Také snad bude trochu větší stánek, kde se knihy prodávají, a možná by se sortiment mohl rozrůst i o další "knihomolské" předměty s tematikou festivalu...

   Co si myslíte vy? Pište, co vás napadne, ať můžu vaše názory předat dál. A snad se na Humbooku uvidíme!

8 komentářů :

  1. Vilma Kadlečková je výbornou volbou, už se moc těším :) Od Jenny Han a Ivany Peroutkové jsem po jedné knize četla a ještě si chci udělat čtecí rozhled i u zbylých dvou autorek. Jen by mne zajímalo, když je tentokrát pět autorek, jak vlastně bude vypadat hlavní program. Naposledy bylo taktak místo na tři autory a jednu českou skupinku autorů, tak se nechám překvapit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem zvědavá, jak to bude letos vypadat, loni byly všechny besedy postupně v hlavním sále a "zbylý" program vedle, takže bylo nutné si naplánovat, co chce člověk stihnout. I letos se ty programy budou nejspíš překrývat, ale předpokládám, že besedy s hosty si konkurovat nebudou, přesto je to časově náročné ještě s těmi autogramiádami, snad to bude zorganizované nějak tak, aby se dalo stihnout co nejvíc besed i s tím, že bude čas nechat si podepsat knížky... Ono je těžké to podepisování nějak urychlit, ale je trochu škoda, když pak lidem uteče další program. Loni se třeba vůbec nedala stihnout Ruta i Paolini, pokud chtěl člověk podpisy. Ale upřímně nevím, jestli je vůbec reálné v rámci jednodenního programu, kde je tolik hostů, tomu nějak předejít...

      Vymazat
  2. Loni jsem se na Humbook bohužel nedostala a letos nejsem seznámena s žádnou českých autorek (to napravím) a od těch tří zahraničních mě žádná kniha aktuálně neláká. O to víc lituji, že mi loňský rok utekl. ^▽^ Lístky nejsou vůbec drahé, pokud jde o to osobně vidět svého oblíbeného autora, ale davy nejsou nic pro mě, potřebuji velkou motivaci a mít "dobrý den". ^▽^ Říkáš, že s větším prostorem se možná vyřeší problém velké tlačenice, ale s loňským úspěchem Humbooku bych to spíš viděla na prodej většího počtu vstupenek. Můj odhad. ^.~ Možná se objeví ještě nějaký autor, který mě naprosto učaruje, ale začínám mít podezření, že si budu muset počkat na rok 2018. ^.^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak já to dělám, že zním tak negativně? ^▽^ Dodávám tedy - Humbook je skvělá akce, ale nejsem si jistá, že tento rok je pro mě tím pravým. ^.~

      Vymazat
    2. Netvrdím, že díky většímu prostoru nebudou vůbec žádné tlačenice, pořád tam jistě bude mnoho lidí, ale loni to bylo extrémní, dole v hlavním sále byl hodně vydýchaný vzduch, všude hromady lidí na malém prostoru a bylo i málo míst na sezení, takže třeba já jsem si za celý den ani na jedné besedě nesedla, stále jsem musela stát a po sedmi hodinách jsem z toho už byla vážně dost unavená, když jsem ještě táhla tašku s knížkami. :D Prostory byly pro podobnou akci opravdu nevyhovující, "doprovodný" program mimo hlavní besedy se konal jen v takovém výklenku, kde bylo velmi málo místa a navíc hluk z okolí. Přesto jsem si to loni moc užila, byl to zkrátka takový první zkušební ročník a já věřím, že se letos organizátoři z některých nedostatků poučí a bude to ještě lepší. :) Program byl super už loni, o tom žádná, jen to zázemí mělo své mouchy...

      Vymazat
    3. Aha, tak to by loni nebylo vůbec nic pro mě. ^▽^ V tom případě doufám, že se tento ročník zlepší a že organizátoři už s nabytou zkušeností lépe odhadnou poměr lístků ve vztahu k prostoru, místům k sezení nebo klimatizaci. ^.^

      Vymazat
  3. Už Jenny Han ma lákala na Humbook, ale to ň, že príde A.G.Howard znamená, že jednoznačne musím prísť!!! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, nevěděla bys prosíííím o někom kdo by prodával 2 lístky na letošní Humbook??? Sháním je tak pozdě protože s kamarádkou jsme sehnali ubytování až dnes.
    Moc děkuju
    Veronika Stará

    OdpovědětVymazat