čtvrtek 23. března 2017

Kouzelná knihovnička posedmé

   Jak jsem slíbila na facebookové stránce blogu, nafotila jsem opět svoji knihovnu, která se od posledně zase trochu rozrostla. O víkendu jsem navíc provedla velký jarní úklid a ani má knihovna toho nebyla ušetřena. Nejprve vám ukážu celkový pohled na největší část mé knihovny a pak už se budu věnovat jednotlivým policím.

   Většina knih je umístěna zde. Knihy se snažím řadit podle autorů, nakladatelství, formátu a také tematicky, ne vždy je to ale úplně možné, a tak jsou některé poličky i taková směsice dosti různorodých titulů.

   Na první polici můžete najít knihy Markuse Zusaka, Ruty Sepetys a Elizabeth Wein. Navíc tu mám jednu německou knihu od Dorit Linke. Přišlo mi, že se tito autoři k sobě tak nějak hodí. Až na Posla totiž všechny knihy tematizují druhou světovou válku nebo období druhé poloviny 20. století. A moc vám tyto knížky doporučuji. Jinak všechny tři knihy od Ruty Sepetys jsou podepsané.

   Jedna z polic, které nemají až tak pevný řád. Je tu dystopická Adaptace, kterou mám také dokonce s podpisem a věnováním autorky, Krásné zlo, dva romány od Nicholase Sparkse, Chvíle před koncem, dále Dárce a Spočítej hvězdy od Lois Lowry, v druhé řadě jsou ještě nějaké dětské knížky. V popředí pak můžete vidět Černobílý svět, můj "reprezentativní" výtisk Než jsem tě poznala (nechtěla jsem mít v knihovně šedý recenzní výtisk) a Amy&Roger: Na cestě. Doporučuji vám především Dárce a Než jsem tě poznala.

   Tato polička je věnována českým vydáním knih od Meg Cabot – je tu trilogie Podsvětí, Supermodelka a část série Mediátor. Doporučuji hlavně Mediátora, ale i Supermodelka mě před lety bavila. Pak tu mám dva autobiografické romány od Montyho Robertse a knihu Odveď mě domů.

   Na dolní polici mám Nemožnou holku, Myši, Vánoční zázrak, dva romány od Carlose Ruize Zafóna, Malé ženy, první dva díly série Železný král a čarodějnickou trilogii Hex Hall, kterou jsem dříve milovala.

   A konečně je na řadě první z velkých polic, tato je věnována fantasy, retellingům, pohádkám apod. Zleva tu je Výjimečná, první díl Země příběhů, Stránky světa, série Škola dobra a zla, Pomsta & rozbřesk, podepsaný Kostičas a Vidořád, celá série Měsíční kroniky a ještě kniha V pavoučí síti. Vřele vám doporučuji Měsíční kroniky, Kostičas s Vidořádem a také Školu dobra a zla (zbytek jsem ještě nečetla).

   Druhá police je částečně zaměřená na objemnější knihy a částečně také na dystopie, sci-fi apod. Najdete tu první díl Čarozemě, Hostitele, Byerley Turk první plnokrevník, Jed, Měděného jezdce a Taťánu a Alexandra, Dívku, již jsi tu zanechal, Hledání Aljašky, první dva díly BZRK, trilogii Delirium, sérii Divergence, recenzní výtisk Illuminae, průvodce k prvním dvěma sériím seriálu Sherlock a Dům na Baker Street (knihu má půjčenou kamarádka, proto vidíte pouze přebal). Oblíbených knih je tu opět více, ale doporučuji Dívku, již jsi tu zanechal, Byerley Turk první plnokrevník a i Hledání Aljašky (můj asi nejoblíbenější Green).

   Zde jsou především knihy z CooBoo – Můj život u sousedů, trilogie Stephanie Perkins, Dárek z pravé lásky, Proč jsme se rozešli a Den co den. Dále je tu Moře klidu a moje čtečka e-knih. V druhé řadě jsou nějaké starší knížky a nahoře můžete vidět Zaříkávače koní. Nejoblíbenější knihou tu je rozhodně Polibek pro Annu.

   Na další polici je zleva Prozření a Proměna Mary Dyerové, komiks Dospělost je mýtus a pak čtyři thrillery od Sebastiana Fitzeka (z toho Izolovaného napsal ještě společně s Michaelem Tsokosem) a další tři thrillery od Wulfa Dorna. Nahoře jsou pak německá vydání Perfect Chemistry a The DUFF. Nejoblíbenější autor z této police je určitě Sebastian Fitzek, jeho thrillery vám mohu jen doporučit.

   Zde jsou z větší části anglické paperbacky, pouze dvě knihy nahoře jsou v němčině a dvě krajní česky. Najdete tu knihy od Meg Cabot, Colleen Hoover, Gayle Forman, Kody Keplinger, Jenny Han, Liz Rettig, Ally Carter atd.

   Taková smíšená polička, ale přesto se k sobě knihy hodí alespoň částečně barvou. Zleva tu je první díl série Dům, ve kterém..., Vězeň noci a mlhy, Marcelo ve skutečném světě, tři knihy z Joty – Ve stínu černých ptáků, Easy? a Všechno, úplně všechno, první dva díly série Off-Campus od Elle Kennedy Návrh a Omyl, nahoře pak Násobky sedmi a Ryba jménem Ian.

   Druhý sloupec polic začíná knihami Kerstin Gier, především trilogii Drahokamy vám moc doporučuji. Zleva je polička doplněná o Návrat z temnoty a dva romány Patricka Nesse, vpravo je kniha Sázka na outsidera od Laury Hillenbrand, příběh dostihové legendy Seabiscuita.

   Na této poličce jsou pouze knihy v němčině, i když to na první pohled podle názvů možná tak nevypadá. Zleva Das Paket od Sebastiana Fitzeka, první dva díly trilogie Monday Club od Krystyny Kuhn, Wenn du dich traust od Kiry Gembri, první dva díly trilogie Again od Mony Kasten, pak Maybe Someday od Colleen Hoover, Finding It od Cory Carmack a první díl série Rosemary Beach od Abbi Glines.

   Další na řadě je Yoli polička. Zde je část knih od Gayle Forman a Colleen Hoover (kterou mám nějakým způsobem ve třech různých jazycích) a také knihy Rainbow Rowell, Mluv a recenzní výtisk Lásky v prachu hvězd. Nejsou to všechny mé knihy od Yoli, třeba Willa Graysona má už rok půjčeného kamarádka...

   Zase takový mišmaš, nejrůznější paperbacky a užší knihy, které se jinam nevešly. Nebudu vypisovat vše, ale rozhodně stojí za zmínku Ready Player One od Ernesta Clinea, úžasná knížka. A Pusheen mám také ráda.

   Na závěr ještě jedna polička na zdi, kde mám všechny knihy od Ursuly Poznanski. Česky je tu akorát Erebos a Saeculum, ostatní knihy jsou v němčině. Layers a první dva díly dystopické trilogie Eleria jsem ještě nečetla. Pak následuje série, která vychází i česky, tedy Pět, Slepí ptáci a třetí díl Stimmen (zrovna nedávno vyšel čtvrtý díl Schatten!). Nakonec Die Therapie od již několikrát zmiňovaného Sebastiana Fitzeka, Forbidden od Tabithy Suzumy a první díl trilogie Zeitenzauber od Evy Völler. Uff...

   Tak už jste viděli celou mou knihovnu až na dětské knihy a pár starších knížek, které jsou většinou v druhých řadách. Budu moc ráda, když mi napíšete, které knihy jste četli, jestli máte podobnou knihovnu, nebo naopak vlastníte úplně jiné tituly apod. A jestli jsem vás třeba inspirovala a vyzkoušíte některou z doporučených knih.

6 komentářů :

  1. Máš opravdu skvělé kousky v knihovničce! ^^
    Dejme tomu čtvrtinku knih co máš ty v knihovničce vlastním taky, převážně tedy kihy od Rainbow Rowellové, Divegence, Papírová města, Stephanie Perkinsová, Jojo Moyes, Sůl moře.... atd.. :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná knihovnička, já toto nakukování úplně zbožňuji :))

    OdpovědětVymazat
  3. Milujem bookshelf tours !!! :) nalákala si ma na kúpu zopár knižiek, ale dosť veľa kníh aj mame rovnakých :) a asi najviac ti závidím, že máš Mediátora v knižnej podobe (teda aspoň časť), nerozumiem prečo vydavateľstvo nespraví dotlač, keď by sa po nej určite hneď len tak zaprášilo.

    OdpovědětVymazat
  4. Toto je týrání! :D Tolik skvělých knih na jednom místě bych taky chtěla mít :)

    OdpovědětVymazat
  5. krasa, rada se kocham i jinymi knihovnickami, ale jen malokdo to foti...

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná knihovna se skvělými knihami! :) Fakt paráda :)

    OdpovědětVymazat