čtvrtek 20. června 2013

Recenze: Nepřítel mého nepřítele

Nepřítel mého nepřítele (Bavettovi, #2)
 Název: Nepřítel mého nepřítele                     
 Autorka: Kateřina Petrusová
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013       
 Žánr: ženský román, dobrodružné
 Goodreads

 *volné pokračování Nebezpečné lásky                
http://d.gr-assets.com/books/1326225466l/13409694.jpg                         
Anotace: Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi
drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. 
Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? 
Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?
 
 Je smutné, že si už vážně ani nevzpomínám, kdy jsem
naposledy četla knihu od českého autora, když tedy
nepočítám povinnou četbu. Není to tak, že bych se jim
nějak vědomě vyhýbala, prostě mě jen žádná v poslední
době nezaujala. Ale knihy od Kateřiny Petrusové vyvolaly
mezi čtenáři velký ohlas, a tak jsem se rozhodla zase jednou
po čase šáhnout po české knize. Nalákala mě i poutavá
anotace a relativně pěkná obálka. Očekávala jsem čtivou
knihu, kterou budu hodnotit hodně vysoko. Splnilo se to?
http://bez-hranic.cz/gallery/943551_459083860843455_154793616_n.jpg
Hallo Gays: Cool Photography Dreamer Forever   Hlavní hrdinka Joan pracuje u policie. Při jedné akci
 v utajení je odhalena Torem, "drogovým králem", který
 jí zabodne hlaveň pistole do zad... Ale nakonec její život
 ušetří, i když s připomínkou, že to má u ní a jednou si to
 vybere. Joan náhle zjistí, že je těhotná, opustí policii a
 začne pracovat v bezpečnostní agentuře. Ale o tři roky
 později Toro unese její tříletou dceru Amy... Pokud chce
 Joan Amy zpátky, musí se vetřít do blízkosti mafiána
 Roberta Bavetty a při vhodné příležitosti ho zastřelit.
 Zoufalá Joan nemá jinou možnost než se o to pokusit.
 Nepřítel mého nepřítele patří mezi knihy, kde se na nic
nečeká a jste vhozeni rovnou do děje. V celé knize najdete 
hlavně dialogy, popisy skoro žádné, proto je hodně čtivá
a má stále spád. Rozhodně ale nečekejte napínavou
detektivku! I když je kniha často mylně řazena mezi tento
žánr, místy se spíše blíží červené knihovně. O Torovi je
zhruba jen první třetina knihy, pak už se řeší hlavně vztah
Joan a Roberta...ano, asi pro vás nebude překvapením, že
se děj hned po úvodu stáčí tímto směrem. I přesto se však
v knize objeví pár akčnějších scén i trocha toho humoru.
<3 | via Facebook
?????? ???, baby, baby girl, beautiful, begirada, black and white - inspiring picture on Favim.com  I když v tomto ohledu jsem byla mírně zklamaná. Četla jsem
 v recenzích mnoha lidí, jak se u knihy "smáli i brečeli". Pro mě
 tato kniha tak moc emotivní nebyla. Upřímně mi někdy příběh
 přišel tak trochu nevěrohodný, ale myslím, že o to v knize zase
 až tolik nejde. Líbilo se mi, jak se postava Roberta během příběhu
 vyvíjela. Celkově bylo skvělé, že kniha byla vyprávěna ze dvou
 pohledů - z pohledu Joan i z pohledu Roberta. Kdybych měla ale
 jmenovat mojí nejoblíbenější postavu z knihy, byla by to Amy. Ta
 byla opravdu sladká a roztomilá. A taky Angus, i když ten se v knize
 jen mihl. Díky idylickému konci jsem knihu zavírala s úsměvem.
 Možná jsem čekala ještě o něco víc, ale špatné to určitě nebylo. ;)
 Shrnutí: Pokud jste četli první díl Nebezpečná láska, už asi víte, co vás čeká. V knize vystupuje i Paige s Mikem, takže se máte rozhodně na co těšit. Pokud jste první díl nečetli, nevadí, ale je potřeba si zjistit alespoň zhruba, o čem první díl vlastně je, abyste se v příběhu zorientovali. Knihu bych doporučila ženám, které hledají zajímavý a originální román od české autorky. Na léto je to ideální nenáročné čtení, u kterého se i pobavíte.

Celkové hodnocení: 85 %

 Za recenzní výtisk děkuji knihkupectví Knihcentrum.   Knihu si můžete objednat zde.

Žádné komentáře :

Okomentovat