sobota 22. června 2013

Filmová recenze: Rubinrot

Poster k filmu 
      Rubínově červená
      (festivalový název)
 Originální název: Rubinrot                     
 Český název: "Rubínově červená"                   
 (Německo, 2013, 122 min)       
 Žánr: fantasy
 Knižní předloha: Rudá jako rubín
 (by Kerstin Gier)

 ČSFD
               
Poster k filmu 
      Rubínově červená
      (festivalový název)
     
                             
Gwendolyn Shepherdová je normální šestnáctiletá dívka, pocházející z rodiny opředené mnoha tajemstvími. Ta se týkají zvláštního genu, který je vždy předáván někomu v rodině a který umožňuje cestovat v čase. Nikdo nepochybuje, že byl gen předán její sestřenici Charlotte. Když se však Gwen náhle ocitne v Londýně na konci 19. století, ví, že právě ona je tou vyvolenou. Stojí před ní ovšem úkol. Aby objasnila největší tajemství své rodinné historie, naváže přátelství s Charlottiným arogantním přítelem Gideonem z Villiersu. Přitom zjistí, že by se člověk neměl zamilovat do někoho v jiné době. To je to pak opravdu složité!
  
 Trilogie Drahokamy se stala u nás za poslední rok
opravdovým knižním hitem. Na první dojem nenápadný
1.díl Rudá jako rubín okouzlil mnoho čtenářů a vydání
dalších dílů této časocestovatelské série již doprovázelo
očekávání nedočkavých fanoušků. Proto není divu, že
se mnoho z nich těšilo i na film. U nás v kinech ale bohužel
uveden nebyl, promítal se jen na filmovém festivalu pro děti
a mládež ve Zlíně. I já jsem byla na film hodně zvědavá,
protože Drahokamy patří mezi mé oblíbené fantasy série.
Jak moc je film Rubinrot věrný své skvělé knižní předloze?
Film | Rubinrot | Fotoshow | kino.de
Rubinrot     Začala bych u hereckého obsazení. Je jasné, že každý
 si knižní hrdiny představuje podle sebe a nelze se tak
 zavděčit všem. Já jsem ale s herci spokojená. Je pravda,
 že po zveřejnění prvních fotek mi chvíli trvalo, než jsem
 si zvykla na Gideona, ale nakonec jsem i jemu přišla na
 chuť. :D A filmová Gwendolyn se ani moc neliší od mé
 vlastní představy. I představitelé dalších postav jako např.
 Charlotte, Leslie, prateta Maddy, lady Arista nebo Grace
 se na své role podle mě hodili. S nikým jsem žádný problém
 neměla. Myslím, že tvůrci zvolili vážně dobré herce.
 Je těžké porovnávat film s knihou. Každý fanoušek knižní
předlohy vám řekne, že kniha byla prostě lepší. Tak to bývá.
I v tomto filmu se odehrálo pár věcí jinak než v knize. Byly tu
sice i scény, které byly téměř totožné s těmi knižními. Dokonce
i dost dialogů zůstalo zachováno. Ale je tu i několik naprosto
nových scén, které se v knize vůbec neobjevily nebo byly jiné.
Film i začíná jinak než kniha. Je tu navíc scéna z Charlottiných
16. narozenin, která ve filmu slouží k představení rodiny a k
uvedení do děje. Pak se film chvíli drží knihy, ale poté je tam
zase pár scén proházených apod. Někoho to může mrzet, ale
aspoň je film dost napínavý a překvapivý i pro ty, kteří četli knihu. 
Resultados de la Búsqueda de imágenes de Google de https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgPxwMjN376y1hb5N8wQJIga8NBEst_RI3f5Gh0Ger8pZdHiU4rJYPXcKo8P9Lug4UYvod02HiB5Q9IhR5U0veIxHeDJUX3wJ8nYDqss_Bv2CF3D5mDo5kteODFPW85wHlrFAytFEnZTfE/s1600/exklusives-bild-aus-dem-film-rubinrot-02-7522-oQV9.jpg
Fotos del muro    Konec je úplně jiný než v knize. Vlastně poslední čtvrtina
filmu není téměř vůbec podle knihy. Pravděpodobně tvůrci
ještě nevědí, zda budou točit i další díly, a tak museli vytvořit
takový konec, který umožňuje pokračování, ale zároveň je
dostatečně zakončený, aby film dával smysl sám o sobě.
Je pravda, že ten konec mi přišel trochu uspěchaný, ale
možná je to i tím, že jsem nečekala takový rozdíl oproti
knize. Ale chápu to, proč museli udělat takovou změnu
a nemohli to celé ukončit cliffhangerem tak jako knihu.
Přesto doufám, že se nakonec další díly natočit podaří.
  Abych to shrnula, film se mi líbil. Moc se mi líbil. Nevím, jak
bych na film reagovala, kdybych neznala knihy. Přemýšlela
jsem o tom, jestli by mi to nepřišlo trochu zmatečné. Ale to
se mi možná jen zdálo. Vůbec mi totiž nepřišlo, že ten film
měl dvě hodiny. Tak moc mě to bavilo, že to strašně rychle
uteklo. Stejně tak jako knihy má film stále spád, pořád se
tam něco děje, takže se ani nemůžete začít nudit. Trochu
jsem se filmové adaptace mé oblíbené časocestovací fantasy
trilogie bála, ale teď můžu říct, že jsem spokojená. Samozřejmě
neříkám, že to bylo dokonalé, ale stejně jsem si film zamilovala. 
Rubinrot
Nakonec ještě přidávám skvělou písničku Faster, která patří do soundtracku.
Součástí videoklipu jsou i ukázky ze samotného filmu, takže se určitě mrkněte. ;)

Celkové hodnocení: 95 %

15 komentářů :

  1. Faster je úžasná!!! Veľmi sa mi páči hudba k tomu celému 8) Film sa mi veľmi páčil, aj keď teda dosť zmenili a pozerala som najprv bez tituliek, nevadilo mi to, Gideon je sladký, ten úsmev ach 8P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela mě překvapilo, že scéna, kterou prakticky končí kniha, byla někde v polovině filmu a pak že ten konec byl úplně jiný, ale jinak si myslím, že toho relativně až tolik nezměnili, i když vždycky jsou ve filmu rozdíly oproti knize. A Faster je vážně super písnička, zrovna ji poslouchám! A Gideon...i když jsem si ho představovala jinak, zvykla jsem si na něj a byl skvělej! :D

      Vymazat
  2. Ja si to nemôžem pokaziť tak, že to pozriem bez tituliek. Neviete, či ešte náhodou nejaké nie sú? Mne by stačili aj anglické... aspoň niečo, lebo po nemecky neviem ani ň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se dívala v originále v němčině, takže ti asi moc neporadím, ale prý nějaké anglické titulky jsou, i když ne moc kvalitní...

      Vymazat
    2. Anglické titulky jsou a pokud máš velkou fantazii, tak ti titulky budou stačit v takové formě, v jaké jsou .-)

      Vymazat
    3. vďaka, idem hľadať. Akože mne je jedno, v akom sú stave, ale aspoň, aby som sa mala od čoho odraziť :D

      Vymazat
  3. Mě se ten film docela líbil, ale štvalo mě že něco vynechali no:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Njn, ono je těžké narvat celou knihu do dvou hodin, ještě když tam byl ten jiný konec, ale myslím, že všechny důležité scény tam byly... :)

      Vymazat
  4. Kde jste film sehnaly? já ho našla na ulož to a to jen v kinokvalitě... -týna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho také viděla v dost špatné kvalitě, chtěla jsem si sice koupit i DVD, ale v Německu vychází až 30.září, takže ti asi nezbyde nic jiného, než uložto nebo možná po částech na youtube...

      Vymazat
    2. http://uloz.to/xzjePkXu/rubinrot-cz-tit-avi
      tady je to myslím si v docela dobré kvalitě německy s cz titulky

      Vymazat
  5. Mám to stažené asi 2 měsíce a vůbec se k tomu nemohu dostat, ale v létě bude čas tak už konečně :) Jsem na to hrozně zvědavá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad tě film nezklame a bude se ti líbit tak, jako mě... ;)

      Vymazat
  6. Ahoj konečně jsem ho dnes zkoukla z cz tiulkama...Mrzí mě že to nebylo celé podle knížky ale neva aspon něco.JInak bezva film )

    OdpovědětVymazat
  7. já nevim mě se ten film nelíbil kdyť ani Gwendolyn na začítku knihy neni gwendolin z knihy. V knize psali že Gweny má pyžamo s Hallo Kitty a tady je to rockerka s obojkem klem krku. Zároveň v knize pořád vše přirovnávala k filmům. Vždyť tady bylo tak 10 scén na správném místě a stejně udělaných jako v knize.
    Film mě moc zklamal možná kdyby to nebylo podle knihy a bylo by to víc promakané pro ty kdo knihu nečetli byl by to super film ale teď...

    OdpovědětVymazat