neděle 1. února 2015

Filmy roku 2014

   V minulém roce jsem v kině zhlédla celkem dost filmů natočených podle knižní předlohy, a tak jsem se rozhodla udělat takové menší shrnutí. Některé snímky mě opravdu překvapily a dokázaly se vyrovnat své knižní předloze nebo ji dokonce i předčit, pár filmů ale i tak trochu zklamalo a má očekávání nesplnilo...

poster
Hunger Games: Síla vzdoru (1. část)
Musím přiznat, že jsem od třetího dílu HG moc nečekala, jelikož tento díl patří v knižní podobě mezi mé nejméně oblíbené. Navíc bych celkově řekla, že filmové zpracování za knižní sérií dost zaostává. Ale Síla vzdoru mě konečně dokázala přesvědčit o opaku. Film byl strhující, opravdu mě bavil a z kina jsem překvapivě odcházela nadšená. Je to rozhodně jeden z nejlepších filmů, které jsem loni viděla, a to jsem od něj vážně nic moc neočekávala. Ale nakonec se opravdu povedl. Hodnocení: 98 %, více v recenzi...




posterDivergence
Naproti tomu od Divergence jsem očekávala dost. Je to moje nejoblíbenější dystopická série. Ani tady jsem však nebyla zklamaná, naopak. Film se sice nedokáže zcela vyrovnat knize, která patří k mým oblíbeným, ale přesto je skvělý. Možná by se našlo pár drobností, které bych jako fanoušek série toužící po dokonalém filmovém zpracování změnila, ale i tak jsem i v tomto případě odcházela z kina nadšená. Byla to úžasná podívaná. Hodnocení: 95 %, více v recenzi...




poster
Hvězdy nám nepřály
Po zklamání, které mi přinesla knižní předloha, jsem od filmu žádné zázraky nečekala. O to víc mě snímek překvapil. U knihy jsem nedokázala pochopit, jak někdo může tento příběh považovat za "nejvtipnější smutný příběh", ale u filmu to konečně platilo. Bavila jsem se víc jak u knihy, i když to bylo stejně smutné. Prostě mi v tomto případě filmové zpracování sedlo mnohem víc než kniha, která na mě působila depresivně (i když vím, že s tímto mým názorem většina čtenářů nesouhlasí). Hodnocení: 89 %, více v recenzi...



poster Zůstaň se mnou
I tady platí, že na filmovém plátně vynikl příběh lépe než v knize, i když v tomto případě mi ani kniha nepřišla špatná, něco tomu ale chybělo. Snímek se svou nádhernou hudbou mě zato zaujal víc. Jednu písničku ze soundtracku jsem si dokonce oblíbila natolik, že se stala mou oblíbenou a poslouchám ji od té doby docela často. Hudba tomu příběhu vážně hodně dodala, je to takový krásný romantický film, hodně smutný a tragický, ale i plný naděje... Hodnocení: 85 %, více v recenzi...




Tady bych udělala takovou čáru oddělující tu lepší čtveřici filmů od té o něco horší. I když následující snímek je také kvalitní...

poster
Zlodějka knih
Nedá se říct, že by se filmové zpracování Zlodějky knih nepovedlo. Ten film je moc pěkný, hodně věrný knize. Jenže to prostě nestačí. Zlodějka knih je tak osobitá kniha, napsaná tak jedinečným stylem, že nejde plně přenést zážitek ze čtení na filmové plátno. Bavila jsem se s lidmi, co viděli pouze film bez toho, aby četli knihu, a pak jim ten příběh přišel přece jen trochu naivní a povrchní, i když věřím, že kdyby četli knihu, viděli by to jinak. Myslím, že film určitě stojí za zhlédnutí, ale knize se holt nemůže vyrovnat. Hodnocení: 75 %



poster
Kráska a zvíře
Tento film trochu vybočuje z tohoto žebříčku, ale pořád je to film natočený podle klasické pohádky, tak jsem se rozhodla ho také zařadit. Je to hezký snímek, plný zvláštních efektů, kostýmů, hudby... Nechybí ani lehce strašidelná až ponurá atmosféra. Dějově je to ale trochu slabší, jsou rozhodně lepší zpracování tohoto příběhu. Film, který sice nenadchne, ale zato ani nezklame. Hodnocení: 60 %, více v recenzi...



poster 
Vampýrská akademie
Nikdy jsem nebyla fanouškem upírů a všechny ty upíří romance šly vždycky tak nějak kolem mě. Uznávám, že VA je v rámci tohoto žánru alespoň nadprůměrná, mám přečtené první dva díly a bylo to dobré čtení, přesto nejsem skalním fanouškem této série. Filmové zpracování je ale z trochu slabšího soudku než knižní předloha. Tvůrci to pojali víc jako komedii pro teenagery než fantasy, což příběhu spíš uškodilo. Nebyla to špatná podívaná, ale nic, co bych musela vidět dvakrát. Hodnocení: 55 %



poster
Labyrint: Útěk
Poslední místo bude pro mnohé asi překvapující, protože co jsem tak četla, většina lidí byla z tohoto filmu nadšená. Na rozdíl od předchozích případů jsem nečetla knižní předlohu, takže nemůžu srovnávat. Ale mě film nijak zvlášť nebavil. Začátek byl ještě zajímavý, ale pak se to nějak rychle začalo kazit a já už se vážně začala těšit na konec. Možná je to tím, že jsem nečetla knihu, ale přišlo mi to jako blbost. Všechny ty obludy v labyrintu a tak, já na tohle moc nejsem. Knihy by mě třeba zaujaly víc, ale teď už je nehodlám číst. Pořád ale dávám vcelku slušné hodnocení aspoň za tu první napínavou část. Hodnocení: 50 % (jsem hodná, já vím)


Když to shrnu, vlastně žádný film nebyl vyloženě katastrofální. Jsem zvědavá, jaké filmy přinese tento rok...
(zdroj: ČSFD)

6 komentářů :

  1. Krásku a zvíře jsem neviděla, ale zbytek ano a souhlasím :3

    OdpovědětVymazat
  2. VA jsem viděla před týdnem, naštěstí to nebylo až tak zlý. Hvězdy nám nepřály mám ráda i knihu a jsem ráda, že i filmové zpracování je povedené.
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny ze zmíněných filmů jsem viděla a ve většině případů souhlasím. Jen VA je podle mě skvělý film, i když jsou tam klišé upíři, ale i tak si podle mého zaslouží větší hodnocení. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak musím přiznat, že jsem neviděla ze zmíněných filmů ani jeden O:) raději čtu než se dívám na filmy :) ale o Hvězdy nám nepřály a Zlodějce knih jsem už slyšela a těším se, až se na ně podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Většinu filmů jsem ještě neviděla, ale jakmile se naskytne troška času, určitě se na ně podívám :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. HG veľmi nemusím, ale Divergenciu mám veľmi rada. Mám prečítanú celú sériu a film som videla počítajúc s dneškom už asi 5-krát. :D
    Na vine sú hviezdy si myslím, že tak ako kniha, bol skvelý aj film, ale zase pri knihe Ak zostanem to bolo horšie a film bol teda viac podarený.
    VA si dala len 55%?! Prečo? Ten film bol podľa mňa super a práve vďaka nemu som dala šancu aj knihám. Áno, tie sú oveľa lepšie ako film, aj keď sa tretí diel neskončil podľa mojich predstáv, no piaty diel to napravil a celá séria končí nakoniec oveľa lepšie ako v mojich predstavách.
    Ináč super výber filmov. :)

    OdpovědětVymazat