čtvrtek 14. listopadu 2013

Recenze: Serafína - Příběh draků

18186750
 Český název: Serafína - Příběh draků          
 Originální název: Seraphina        
 Autorka: Rachel Hartman
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2012)      
 Žánr: fantasy
 Goodreads
12394100                         
Anotace: V zemi zvané Gored žijí již po čtyři desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?
 
  Serafína na první pohled zaujme svou obálkou,
podle které hned poznáte, že se jedná o fantasy
román, ve kterém půjde o draky. Sama jsem snad
kromě Drakie žádnou knihu s touto tématikou
nečetla, takže jsem byla na knihu hodně zvědavá.
Očekávala jsem dobře promyšlený a napínavý
fantasy příběh. A nebyla jsem zklamaná, i když...
          Rachel Hartman
dragon   Serafína patří mezi tzv. vysokou fantasy literaturu, což
znamená, že se kniha odehrává v jiném světě než je ten
náš. Tento svět má svou vlastní historii, jazyk, náboženství
apod., proto na konci knihy najdete slovníček, kde jsou
všechny tyto pojmy, které si autorka vymyslela, vysvětleny.
Navíc tu najdete i přehledný seznam postav. Ze začátku
budete možná trochu zmateni, první kapitoly jsou spíše
seznamovací. Serafína vypráví o své minulosti a také
se postupně dozvídáme pravě nové věci o světě, kde
se příběh odehrává, o dracích, o královské rodině atd.
  Nedá se to sice úplně srovnávat, ale dalo by se říct, že se
tamní svět podobá našemu středověku - aspoň co se způsobu
života týče. Akorát tu máme navíc draky. Před 40 lety byla
uzavřena Smlouva mezi královnou Lavondou, panovnicí
Goredu a ardmagarem Comonotem, vůdcem draků. Tato
smlouva zajišťuje mír mezi Goredem a draky. I přesto, že
od uzavření míru uplynula již čtyři desetiletí, lidé drakům stále
příliš nedůvěřují a jsou i tací, kteří jsou proti Smlouvě. Když
se navíc najde tělo prince Rufuse bez hlavy, začnou někteří
podezírat právě draky. Opravdu se někdo snaží mír narušit?
medieval city
music    Celá kniha je vyprávěna z pohledu hlavní hrdinky Serafíny.
Nemůžu říct, že by kniha nebyla čtivá, pořád se tam něco
dělo. Akorát jsem neměla vůbec problém knihu odložit.
Čekala jsem, kdy mě kniha "pohltí", ale to se bohužel nestalo.
Nevím, jestli to bylo stylem psaní nebo postavami, příběh byl
dle mého názoru dobrý. Co se týká postav - hlavní hrdinka mi
nevadila, i když mi přišla trochu "přechytralá" a dost sebevědomá
na svůj věk a na to, že byla u dvora teprve tak krátce. Z ostatních
postav stojí za zmínku Orma, Serafínin učitel, princezna Glisselda
a princ Lucian Kiggs - toho jsem měla asi nejradši. Když to shrnu,
má očekávání se splnila jen z části, přesto z knihy zklamaná nejsem.
 Shrnutí: Serafína byla příjemným osvěžením po všech těch paranormálních romancích - i když se tu romantika taky vyskytuje, je to hlavně kniha o dracích. Příběh i svět v něm je rozhodně dobře promyšlený, jen místy to bylo možná trochu zmatečné. Ale myslím, že fanouškům fantasy se kniha zalíbí. Navíc má i příjemnou atmosféru.

Celkové hodnocení: 85 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde.

2 komentáře :