pátek 1. dubna 2016

Knižní přírůstky (březen 2016)

   Březen je prý měsícem knih, i když já osobně to nějak nevnímám, když už, tak mám s knihami spojený spíše květen díky veletrhu Svět knihy. Avšak pro nás knihomoly je stejně každý měsíc ve znamení knih, a to nemluvím pouze o čtení, ale i o rozšiřování knihovny. Já se tento měsíc snažila po bohatším únoru trochu šetřit, přesto jsem si jednu knihu koupila a dokonce hned tři nádherné kousky dostala, takže i březen byl nakonec překvapivě štědrý. :)

   První knihou je novinka od Johna Greena a Davida Levithana s názvem Will Grayson, Will Grayson. Knihu jsme dostali jako dárek na 2. narozeninách nakladatelství Yoli. Zrovna ode dneška by se kniha měla začít prodávat ve všech knihkupectvích, takže pokud uvažujete o koupi, můžete si přečíst mou recenzi. Myslím, že fanoušky Greena nebo Levithana tato kniha v žádném případě nezklame. ;)

   V ten samý den, kdy se konaly narozeniny Yoli, se také večer promítala v předpremiéře Aliance. Tuto akci mělo na svědomí nakladatelství CooBoo, které všechny při vstupu do kina obdarovalo knížkou. A tak jsem dostala tuto krásku – Zrcadlení (3. díl série Šepotání) od A. G. Howard. Kniha mi samozřejmě udělala radost, i když upřímně netuším, kdy se k ní dostanu, protože mám doma pouze první díl, který jsem ještě ani nečetla... Ale pokud se mi Šepotání zalíbí, tak si další díly určitě moc ráda přečtu.

   Colleen Hoover je autorka, kterou jsem si velmi oblíbila, i když její knihy rozhodně nejsou dokonalé (v tom smyslu, že jsou plné klišé, přehnané dramatičnosti, přeslazenosti apod.). Všechny tyto nedostatky si při čtení uvědomuji, ale přesto její knihy mám moc ráda. Odvrácená tvář lásky proto nemohla ujít mé pozornosti, když se ještě navíc chystá film a ta kniha má tak úžasnou obálku. Knihu jsem si objednala na e-shopu Neoluxoru, kde měli v březnu na tituly od Yoli ještě větší slevu než v kamenných prodejnách, takže se to opravdu vyplatilo. :))

   Tak právě díky tomuto vybarvenému slonovi ze 101 mandel pro krásný den jsem tento měsíc vyhrála v soutěži, kterou pořádaly Knihy Dobrovský. Byla to soutěž o antistresové omalovánky Cizinka a já na ni narazila úplnou náhodou na FB. Rozhodla jsem se to jen tak zkusit a poslat svou fotku. O to víc mě šokovala zpráva, že mě vybrali jako jednoho z 10 výherců.

   Omalovánky dorazily dneska a je v nich celkem 45 ilustrací, z toho některé jsou o něco jednodušší, ale je tam také několik složitých, detailně propracovaných obrázků, které zaberou dost času. Akorát mě mrzí, že jsem zatím nečetla knižní předlohu, protože jsem ji měla v září získat na recenzi, ale nakonec mi nakladatelství slíbilo, že mi knihu zašle, až bude dotisk (a vážně nevím, jestli s tím mám vůbec ještě počítat). Chtěla jsem si knihu koupit, ale co když mi ji třeba ještě pošlou? Člověk nikdy neví, znáte přece zákon schválnosti. :D

   Ukázka jedné ilustrace z omalovánek. Docela se na to vybarvování těším, mám doma pouze ty mandaly, kde jsou až na pár výjimek (jako je třeba právě ten slon) spíše abstraktní motivy, takže to bude aspoň změna. A až si přečtu knihu, tak mi snad obrázky začnou dávat i nějaký větší smysl.

   Na závěr ještě jednou všechny knížky na jedné hromádce (bez omalovánek, protože jsem knihy fotila včera)... Zrcadlení má moc pěkný hřbet.

A teď je řada na vás, jaký byl váš březen?

9 komentářů :

  1. Serii Sepotani si chci take sehnat a samozrejme i noveho Greena :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi pekné prírastky, Zrcadlení mi pred pár dňami tiež prišlo a už mám za sebou prvých pár kapitol :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné nové knihy, které bych taky moc chtěla :D zkus napsat, jak to vypadá s tou knihou. Mě Cizinku taky posílali jako dotisk a musela jsem se připomenout :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jak Greena tak i novou Hooverovou bych si chtěla pořídit! :)
    Šepotání doma mám, ale ještě jsem nečetla, takže jsem na tuto sérii zvědavá :)
    Pěkné přírůstky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké přírůstky. Greena bych si ráda přečetla. Líbí se mi také obálka Odvrácené tváři lásky, ale trochu mě ta přehnaná dramatičnost a přeslazenost o které píšeš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odvrácenou tvář lásky právě čtu a zatím je to vážně moc dobré čtení, s tou přehnanou dramatičností jsem narážela hlavně na knihu Život jedna bášeň a s tou přeslazeností zase na Bez naděje, ale tato kniha mi zatím taková nepřipadá (i když jsem teprve v cca třetině). :)

      Vymazat
  6. Odvrácenou tvář lásky i Zrcadlení si chci určitě také pořídit. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné přírůstky. Všechny knihy (i omalovánky) znám, ale nic z toho jsme zatím nečetla.
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  8. to už je 3ka zo Šepotani? :O ja mám ešte nerozčítanú 1tku doma. ale tie obálky, no krása :)

    OdpovědětVymazat