pátek 11. března 2016

Do třetice všeho dobrého (aneb 2. narozeniny YOLI a předpremiéra Aliance)

Marně jsem přemýšlela, jaký nadpis zvolit pro společný report ze dvou akcí, kterých jsem se ve středu 9. 3. 2016 zúčastnila. Pak jsem si uvědomila, že obě akce mají společné právě pořadové číslo 3 – 3. oslava Yoli (když počítáme i křest nakladatelství před dvěma lety) a 3. film natočený podle dystopické trilogie Divergence
 

Nestává se často, aby se dvě knižní akce konaly ve stejný den a původně tomu ani tak být nemělo, sraz pořádaný CooBoo a následná předpremiéra Aliance se měly konat o týden dříve. Na příkaz filmového studia byla však předpremiéra posunuta, a tak jsem stála před nelehkým rozhodnutím – přijala jsem totiž pozvání na obě akce a teď hrozilo, že se budou krýt. Nevěděla jsem, čemu mám dát přednost.

Bohužel se sraz CooBoo nakonec nepodařilo uspořádat, i když nebudu lhát, mně se to samozřejmě hodilo, protože jsem tím pádem mohla stihnout obě akce, odpolední oslavu 2. narozenin Yoli i večerní kino, které se konalo jen cca 15 minut jízdy od kavárny. A jsem za to opravdu ráda, obě akce stály za to a moc jsem si je užila.


Začneme ale pěkně popořadě, a to v Café Kampus (dříve Krásný ztráty). Tento podnik budu mít už asi navždy spojený právě s Yoli, protože i když jsem ho navštívila i při jiných příležitostech, vždycky si vzpomenu na křest Yoli, na to, jak Jiří Mádl předčítal ukázku z knihy Bez naděje a všichni se u toho skvěle bavili. Také 1. narozeniny Yoli proběhly ve velmi příjemné atmosféře, a tak jsem se na další Yoli oslavu moc těšila.

Hned u vchodu každý host obdržel dárečky v podobě záložek, tužky a krásného zápisníku s mottem nakladatelství. Program byl následující – nejprve se krátce mluvilo o nejúspěšnějších knížkách za uplynulý rok (pro zajímavost, tou vůbec nejprodávanější bylo Sněží, sněží...), pak se četla ukázka z připravované knihy Uvnitř mé hlavy (Made You Up), ve které hlavní hrdinka trpí schizofrenií, proběhly také dvě soutěže (tombola a kvíz) a ani letos nechyběl výborný dort s jahodami.

Myslím, že všem hostům vyrazilo dech překvapení, které si pořadatelé nechali až skoro na závěr. Když nám bylo oznámeno, že všichni dostaneme výtisk knihy Will Grayson, Will Grayson, která vychází až za měsíc, spustil se nadšený spontánní potlesk, protože takový dárek asi opravdu nikdo nečekal.

http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2015/09/allegiant-trailer.jpg 

Klidně bych v kavárně poseděla ještě o něco déle, ale už jsem musela jet na Anděl, kde se promítala Aliance. Hned u vchodu nás přivítala Terka a další redaktoři z CooBoo. I ti měli přichystané velké překvapení, každý totiž obdržel papírovou tašku, ve které se skrývala nějaká kniha od CooBoo. V té mé byla knížka Zrcadlení, 3. díl série Šepotání, do které už se konečně musím pustit. A pořídit si druhý díl, když už mám zbylé dva.

Co říct k samotnému filmu? Ačkoli divergentní trilogie patři k mým oblíbeným, od filmu jsem toho upřímně mnoho nečekala. Po celkem dobře zfilmované Divergenci jsem byla totiž dost rozpačitá z filmové adaptace Rezistence, která se moc nedržela knižní předlohy. Navíc Aliance je i nejslabším dílem knižní série. Přesto jsem na film šla se zvědavostí, jak si filmaři s dějem Aliance (který je ze začátku takový vláčný) poradili.

Nešvar v podobě rozdělení závěrečného dílu na dvě části se na 1. části Aliance podepsal. Ačkoli tam bylo mnoho dobrých scén, kdy jsem se bavila, tak trochu tomu chyběl spád. A svým způsobem mám z filmu podobný pocit jako z Rezistence, i když bych řekla, že Aliance zůstala knižní předloze o něco málo věrnější. Každopádně za zhlédnutí to podle mě i tak stojí, je to fajn podívaná, při které se občas i zasmějete, jen od toho nesmíte čekat příliš. Knihy jsou rozhodně lepší.

Na závěr bych chtěla mnohokrát poděkovat Yoli i CooBoo za organizaci těchto úžasných akcí. Moc si toho vážím, že se mohu podobných akcí zúčastňovat.

3 komentáře :

  1. Ty věci od Yoli vypadaj moc dobře :) Taky jsem byla ve středu v Praze ale na koncertě :) Na Alianci se moc těším první dva díly jsem si zamilovala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to na super den! :) A jo, to dělení posledních dílů na dva filmy mi připadá prostě pitomý, myslím, že to zatím ani u jedné knihy nebyl dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se překvapivě dost líbilo Hunger Games: Síla vzdoru 1. část, víc než pak ta 2. část, ale obecně rozhodně souhlasím, že to dělení na dvě části u posledního dílu začíná být pomalu až trapné. :D Začalo to myslím u Harryho Pottera (kde to aspoň mělo to opodstatnění, že kniha je tlustá) a od té doby už se to stalo pravidlem u všech podobných sérií, i když třeba poslední díl obsáhlý vůbec není, takže není důvod ho rozdělovat (jde jen o peníze).

      Vymazat