úterý 21. října 2014

Nejočekávanější knižní tituly

Hlavně v poslední době mám pocit, že vychází stále více a více zajímavých knih, přitom já mám stále méně a méně času na čtení, a tak je můj "to read" seznam čím dál delší a delší... Ale to mi vůbec nebrání těšit se každý měsíc na nové tituly, které mají vyjít, i když vím, že mám doma stále tolik nepřečtených knih. A protože je teď těch očekávaných titulů opravdu hodně, chci se s vámi o ně podělit v tomto článku. ;)

   Saeculum - Ursula Poznanski 
   Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad.
Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.

Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich...
Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít?

   Tuto rakouskou spisovatelku jsem si oblíbila již díky její knize Erebos, která
mě osobně naprosto nadchla. Proto není divu, že se těším i na její další thriller, 
jehož anotace zní také více než lákavě... Doufám, že bude stejně čtivý a napínavý!
  Vychází 27. října 2014 u nakladatelství Fragment!

  Saeculum – Uprostřed lesů začíná boj o život...



Život jedna báseň (Slammed, #1) 

   Život jedna báseň - Colleen Hoover
   Osmnáctileté Layken zvané Lake nečekaně umírá otec, a přestože jeho ztrátu bolestně prožívá, stává se oporou matce i malému bratrovi. Zvlášť když se rodina musí stěhovat přes celou zemi. A na novém místě, kde Lake neočekává vůbec nic dobrého, poznává Willa, kluka ze sousedství s jedinečným smyslem pro humor a vášní pro poezii. Začínající vztah však ukončí šokující odhalení…
Další romantický příběh od Colleen Hoverové, autorky bestselleru Bez naděje.


   Romány Bez naděje i Ztracená naděje si mě získaly i přesto, že je to místy dost velká
slaďárna, ale jako oddechové čtení (i když se závažnější zápletkou) je to prostě ideální! Na novou autorčinu knížku jsem proto také zvědavá, snad to bude stejně dobré čtení.
  Vychází 6. listopadu 2014 u nakladatelství Yoli!

 Eleanor a Park - Rainbow Rowell
   Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře. Celosvětový fenomén ve stylu Hvězdy nám nepřály.

   Vydání této knihy netrpělivě očekávám hlavně proto, že na ni slyším chválu ze všech
stran. Všichni o ní básní, navíc ta obálka je taková roztomilá... :D Věřím, že to bude
stát za to! Jsem na to moc moc moc zvědavá. A těším se.
  Vychází 10. listopadu 2014 u nakladatelství Yoli!

 Eleanor a Park

Čtyřka: Divergentní povídky (Divergent, #0.1 - 0.4) 

 Čtyřka (Divergentní povídky) - Veronica Roth
   Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí.
O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.


   Možná víte, že miluju Divergenci. Pokud ne, tak teď už to rozhodně víte. A asi vám už nemusím vysvětlovat, jak moc chci tuto knihu. MOC! Ta obálka je navíc nádherná.
  Vychází 12. listopadu 2014 u nakladatelství CooBoo!

  Cesta pustinou (3.díl Monumentu 14) - Emmy Laybourne
   Děti, jež přežily katastrofu v Monumentu, se konečně dostaly do bezpečí a žijí nyní v uprchlickém táboře v Kanadě. Bratři Dean a Alex pomalu a zdráhavě začínají věřit, že je po všem. Pak se ale dozvědí, že jejich ztracená kamarádka Josie žije.
Josie prožívá nejhorší okamžiky svého života, odtržená od přátel a uvězněná ve střeženém táboře plném krvežíznivých divochů, brutality a každodenního násilí. V důsledku prožitých hrůz ztratila veškerou naději na záchranu.
Astrid děsí až přílišný zájem vlády o její ještě nenarozené dítě a spolu s Deanem, Alexem a Nikem se vydávají na cestu v zoufalé snaze najít Nikovu lásku Josii.
Emmy Laybourne přináší dech beroucí akční závěrečný díl postapokalyptické trilogie Monument 14.


   Tato dystopie patří k těm vůbec nejlepším, jaké jsem kdy četla a její závěrečný díl
si proto nemohu nechat ujít. Prý je to nejlepší díl ze série, takže očekávání jsou velká.
  Vychází 25. listopadu 2014 u nakladatelství Baronet!


Cesta pustinou (Monument 14, #3)

Paper Towns 

 Papírová města - John Green
   Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným.

   Tato kniha sice již vyšla, já si však chci počkat až na paperbackové vydání od Yoli.
Na Johna Greena mám zvláštní názor - Hvězdy nám nepřály mne zklamaly, Hledání Aljašky mě naopak hodně překvapilo a nadchlo. Jak mě asi zaujmou Papírová města?
 Vychází 1. prosince 2014 u nakladatelství Yoli!


 Stříbrná zátoka - Jojo Moyes
   Lisa McCullenová se nikdy nedokázala odpoutat od minulosti. Ale nedotčené pláže a uzavřená komunita obyvatel australského přímořského městečka jí nabízí svobodu a bezpečí, po nichž tolik touží – když už ne pro sebe, tak pro svou desetiletou dcerku Hannah. Jenže pak přijede Mike Dormer, ubytuje se v rozpadajícím se hotýlku legendární lovkyně žraloků a Liziny tety Kathleen a veškerý klid a mír Stříbrné zátoky a vlastně vše, na čem Lise záleží, je rázem v ohrožení. Tenhle navoněný panák z Londýna chce totiž z hotýlku a zálivu, jenž skýtá útočiště velrybám, udělat prosperující turistické letovisko. A i když je to přesně ten typ člověka, kterého by Lisa měla nenávidět, co nevidět začne ohrožovat i Lisino rozhodnutí znovu se nezamilovat do někoho, kdo si to vůbec nezaslouží...

   Nevím, jestli kniha vychází ještě letos, protože na buxu je sice u roku vydání uveden
prosinec 2014, ale podle dostupnosti má být titul k dispozici až 10. ledna 2015.
Každopádně u této knihy stačí jako důvod, proč si knihu chci přečíst, jméno na
obálce - Jojo Moyes. Od ní si prostě musím přečíst všechno.
 Vychází u nakladatelství Ikar (někdy na přelomu roku)!
 Silver Bay








Na jaké knihy se těšíte vy? :))

14 komentářů :

  1. Křečovitě jsem se držela stolu když jsem tuhle záložku otvírala... protože přiznejme si - jsem hroznej nakupovací maniak... ale kupodivu ani jednu z knih nechci... a ani nutne nepotrebuju... divný.. fakt divny.. asi si zajdu k doktorovi..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každý má jiný vkus a jiné oblíbené autory, tyhle knihy jsou nejočekávanější pro mě osobně, ale někdo jiný se může těšit na úplně jiné tituly, o jejichž vydání zase třeba já vůbec nevím nebo mě nějak moc nezajímá... :D Takže je myslím naprosto v pořádku, pokud tě nic z mého výběru nezaujalo!

      Vymazat
  2. Máme jich hodně stejných a nemůžu se jich dočkat! Nejvíc se ale asi těším na Papírová města (Ovšem v tom druhém vydání od knižního klubu) a Eleanor a Park :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě také nesmí pustit do knihkupectví, jinak odtamtud neodejdu s prázdnou...:) Tyhle knížky vypadají slibně, ale nevím co od nich čekat, tak s případným nákupem ještě počkám na recenze :D

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný článek! :) Nejvíc se těším na Papírová města a Cesta pustinou. Přemýšlim že bych se také zapojila do něčeho velmi podobného, teda jestli bys mi to dovolila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě můžeš také sepsat podobný článek, takových článků se na blozích objevuje hodně a já na ně rozhodně nemám žádný "patent"... ;)

      Vymazat
  5. Papírová města zrovna čítam (v slovenskom vydaní) a je to fajn. I keď priznám sa, čakala som od toho viac. Aljaška je proste najlepšia :). Inak sa teším na Eleanor a Park, pretože rovnako ako ty, i ja na knižku počúvam len samé chvály.

    OdpovědětVymazat
  6. 4.11. R.J. Johanson-Nespavost
    5.11.Alice Oseman - Solitaire
    5.11. Rachel Cohn a David Levita - Dash a Lily-Kniha přání
    5.11. Lindsey Kelk - Zbožnuju Vánoce
    6.11. Collen Hoover - Život jedna básen
    10.11. Adele Parks - Tady a ted
    10.11. Rainbow Rowell - Eleanor a park
    12.11. Cora Carmacková - Losing it
    13.11. Kimberly McCreight - Případ Amelia
    19.11. Sara Shepard :Roztomilé malé lhářky 11: Úžasné
    19.11. Odette Beane - Once upon a time
    19.11. Sophie Jordan - Nevítaní
    24.11. Sarai Walker - Alice v říši divů



    me v listopadu zaujala jen takova malicka kupicka 13knih :D a to myslim ze jeste nejake pribudou :D take mi prijde ze na podzim toho vychazi uplne nejvic :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba (z toho tvého seznamu) o Solitaire nebo o Nevítaných také uvažuji, ale tam chci ještě počkat na recenze, nejsem si úplně jistá, jestli to chci číst... Listopad je ale opravdu hodně nabitý měsíc! :)

      Vymazat
  7. Má nejočekávanější kniha tohoto podzimu vyjde na můj svátek, to musí být znamení :D Monument 14 musí být perfektní. Prostě musí! :D
    Eleanor & Park jsem před pár dny dočetla v angličtině a líbilo se mi to :)
    Na Papírová města se taky těším :)
    A Čtyřkaaaaaa :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych si chtěla přečíst všechny knihy, kromě té první, protože nevím jestli by se mi to líbilo. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Asi si přečtu "Eleanor a Park"a "Stříbrná zátoka" až vyjdou :))
    Jinak super článek (nikdy není dost nových knih) ;)

    OdpovědětVymazat
  10. pěkný výběr :-) těším se skoro na všechno to, co ty, ale nejvíc přece jen na Eleanor a Parka a Život jedna báseň - ty u mě momentálně vedou nejvíc :-)

    OdpovědětVymazat