Recenze: Ztracená naděje

Originální název: Losing Hope
 Autorka: Colleen Hoover
 Nakladatelství: YOLI
 Rok vydání: 2014 (v orig. 2013)
 Žánr: romance, drama
17340050
Anotace: Colleen Hooverová okouzlila čtenáře románem Bez naděje, příběhem toho, co se stalo, když dívka jménem Sky potkala dávno ztraceného přítele z dětství, Deana Holdera. S Holderovou pomocí odhalila Sky šokující rodinná tajemství a vyrovnala se s city a vzpomínkami, které v ní zanechaly hluboké jizvy. Bez naděje
byl Skyin příběh. A ve Ztrácení naděje se konečně dozvíme pravdu o Deanu Holderovi.

Ztracená naděje je druhý díl knihy Bez naděje, i když to není pokračování v pravém slova smyslu. Jedná se o tentýž příběh, vypravěčem však tentokrát není Sky, ale Holder. Možná vám přijde takový druhý díl nadbytečný, nepotřebný. I přesto, že jsem se na knihu těšila, měla jsem také obavy, jestli mě bude bavit. Nakonec však byly zbytečné. Věřte, že i Ztracená naděje vám má co nabídnout a pokud se vám líbila Bez naděje, nezklame vás.
   Ztracená naděje nezačíná přesně tam, co Bez naděje, ale o více jak rok dříve. Kniha totiž není zaměřena pouze na příběh Sky, ale detailněji se zabývá i sebevraždou Holderova dvojčete Les. Holder cítí, že na tom nese svůj díl viny, ale zároveň je na Les za její sobecké rozhodnutí naštvaný.

Když najde v jejím pokoji prázdný zápisník, začne do něj psát dopisy pro ni. Těmito dopisy se svojí sestrou "komunikuje" a snaží se s její ztrátou lépe vyrovnat. Nemá totiž nikoho tak blízkého, komu by se mohl se vším svěřit. Také si nechá vytetovat nápis Hopeless, aby mu stále připomínal dvě milované osoby, které za svůj život "zklamal" a následně ztratil - Les a unesenou kamarádku z dětství Hope. I její zmizení si stále dává za vinu...

Autorka si mě opět získala svým úžasným stylem psaní, který mi vážně sedí a dokáže mě při čtení zcela pohltit. Kniha Bez naděje se mi při čtení jen těžko odkládala a stejně tak tomu bylo i u druhého dílu. Příběh mě bavil a zasáhl již od první kapitoly. Jednotlivé kapitoly jsou ještě navíc proloženy právě dopisy, které Holder píše do zápisníku své mrtvé sestře Les - tyto krátké dopisy příběh skvěle dokreslovaly a zpestřovaly.

Nejzajímavější byl na knize začátek a pak také úplný závěr, kde se čtenář dozvěděl nejvíc nových informací. V prostředku knihy se pak víceméně objevovaly ty samé scény jako v prvním díle, jen byly tentokrát vyprávěny z pohledu Holdera. Dialogy mezi Holderem a Sky byly ale samozřejmě úplně stejné. Občas jsem tak měla pocit, že znovu čtu Bez naděje, ale nevadilo mi to. Už jsou to také tři měsíce, co jsem první díl četla, takže jsem si všechno do detailů již nepamatovala. Ráda jsem si proto celý příběh osvěžila a zopakovala.

Navíc byl Holderův pohled v příběhu hodně zajímavý. V prvním díle připadalo čtenáři Holderovo chování podivné, ale z jeho pohledu ho budete naprosto chápat a i další zvláštní věci v knize vám budou teď, když už znáte všechny souvislosti, připadat logické. Příběh tak uvidíte v nové, ucelenější formě a bude vám najednou dávat větší smysl. Sice už pro vás nebude tolik překvapivý, když znáte rozuzlení, ale to knize vůbec neubírá na čtivosti. I napodruhé jsem si tento emotivní příběh užila. Colleen prostě umí psát romantické "slaďáky". ;)

Pokud tedy patříte mezi fanoušky Bez naděje a váháte, zda má cenu přečíst si i Ztracenou naději, mohu vám knihu jen doporučit. Je stejně kvalitní jako první díl, nudit se nebudete. Jediný důvod, proč dávám o něco nižší hodnocení než u prvního dílu, je ten, že kniha už ve mně prostě nedokázala zanechat tak silný dojem, jelikož jsem příběh již znala a věděla jsem, co mám očekávat. Ale i přesto jsem si příběh z pohledu Holdera moc užila.

Celkové hodnocení: 86 %

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Yoli.   Knihu si můžete objednat zde.

→ Recenze na Bez naděje ←