Filmová recenze: Kráska a zvíře

Žánr: Fantasy / Romantický / Thriller

více na...
 ČSFD.cz
 (zdroj informací, obsahu a plakátů k filmu)
Poster k filmu
      Kráska a zvíře

Obsah: Bylo nebylo....Žil kdysi jeden kupec, jehož nejmilejší dcera se jmenovala Kráska. Kupec přišel o vše během strašlivé bouře a jeho rodina byla zruinována. Jednoho dne ztracen uprostřed lesa objevil něco úžasného, hrad plný bohatství. Za utrženou růži pro Krásku, však obludné Zvíře požadovalo jeho smrt. Kráska se obviňuje za jejich strašlivé rodinné neštěstí a rozhodne se obětovat místo milovaného otce. Nicméně, to není smrt, která jí čeká v hradě Zvířete, ale spíše zvláštní magický život, radost a melancholie. Vyzbrojena jen svou odvahou a otevřeným srdcem, Belle triumfuje nad nebezpečím. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba a budou žít štastně a spokojeně.

Původní starofrancouzská pohádka Kráska a zvíře byla zpracována již mnohokrát - existuje hned několik filmových zpracování, animovaná pohádka od Disney, televizní seriál a dokonce byly natočeny i moderní variace tohoto příběhu, opět ať už filmové nebo seriálové. Jako malá jsem měla dokonce i počítačovou hru Kráska nebo zvíře. Tento příběh je prostě stále oblíbený, a tak jsme se tento rok dočkali dalšího filmového zpracování, tentokrát francouzské produkce. Já film zhlédla v kině dva dny po premiéře a přináším vám na něj svou recenzi.

Začneme tím, čím tento snímek opravdu vynikal. Po vizuální stránce je to totiž vážně krásná podívaná - vše od kamery a efektů přes úžasné grafické zpracování prostředí až po kostýmy a výpravu se mi velmi líbilo. I hudba film pěkně dokreslovala a ani s herci jsem vlastně žádný velký problém neměla, i když nikdo z nich pro mě nebyl nějak zvlášť výrazný. Na pohled je to však zkrátka nádherná podívaná.

Co mi tam ale dost chybělo, byla ta romantická část příběhu, vztah ústřední dvojice, kterému tam nebylo věnováno dostatek prostoru. Na snad, že bych toužila po přeslazeném filmu. Ale v této pohádce by měla být přece jejich láska základem celého příběhu. Nikde ve filmu jsem však nezaznamenala ten moment, kdy by se Bella do Zvířete zamilovala. Přišlo mi, že ho celou dobu jen nesnášela, až poté, co se dozvěděla o jeho minulosti a prokletí, se její vztah k němu trochu změnil, ale pořád ho spíše litovala. Až pak najednou, když umírá, zničehonic mu vyznává lásku. Vůbec jsem jí ty náhlé city k němu neuvěřila.

Na druhou stranu měl příběh tu správnou tajemnou atmosféru, nechybělo ani napětí a jak už jsem zmínila, bylo tam mnoho působivě zpracovaných scén. Konec byl ale na můj vkus až příliš akční, tvůrci se snažili přidat co nejvíce různých efektů a někdy toho bylo až moc, i když efekty byly dobré. Párkrát jsem si však říkala, co se to vlastně děje (Co je to za obry? Kde se tu vzali? A teď ty plazící se větve? Co to má být?), bylo to dost zmatečné.

Přemýšlela jsem o tom, pro koho je tento film vlastně určený. I když je přístupný bez omezení, já osobně bych ho nedoporučovala úplně malým dětem. Má takovou lehce strašidelnou, ponurou atmosféru a je tam i pár násilnějších scén (i když v dnešní době to asi není nic mimořádného). Ale pro dospělé je to zase stále příliš pohádkové, i když to má temnější atmosféru. Ještě víc než jako pohádku bych to spíše hodnotila jako fantasy film. (Možná je to úplně mimo, ale místy mi to tím zpracováním připomínalo Alenku v říši divů, tu z roku 2010).

Když to celé shrnu, film se mi celkem líbil a splnil má očekávání - nezklamal, ale ani nepřekvapil. Nelituji toho, že jsem film zhlédla. Někdy se mi stává, že mě film v kině prostě nedokáže zaujmout a já se nachytám při tom, jak vlastně vůbec nedávám pozor, ale u tohoto filmu jsem se nenudila a párkrát mě příběh i opravdu pohltil. Měl však i své velké nedostatky, především v té romantické lince příběhu a i konec by se mi asi víc líbil s méně efekty. Při odchodu z kina jsem nepociťovala žádný silný dojem, který by ve mně tento film zanechal. Musím ale vyzdvihnout skvělé vizuální a grafické zpracování celého snímku. Krásku a zvíře tedy hodnotím jako lepší průměr:

Hledala jsem trailer v angličtině nebo alespoň s titulky, ale našla jsem ho jen v původním francouzském znění...
 Pokud už jste film také zhlédli, budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor do komentářů. :)