neděle 29. prosince 2013

Moje knižní nej roku 2013

I minulý rok se tu objevil podobný článek, kde jsem vybírala ty nejvtipnější, nejemotivnější, nejakčnější atd. knihy roku 2012. A tak jsem musela udělat takový článek i letos. Výběr je ze všech knih, které jsem za rok přečetla.

Nejemotivnější knihy

Než jsem tě poznala Hledání Aljašky Zaříkávač koní Hvězdy nám nepřály
O knize Než jsem tě poznala jsem toho napsala už tolik, že mám pocit, že vám ji v jednom kuse vnucuji... Ale opravdu, pokud bych vám měla doporučit k přečtení jen jednu jedinou knihu, doporučuji vám tuto! I Hledání Aljašky bylo hodně emotivní, hlavně ke konci. To naopak Zaříkávač koní byl emotivní hlavně ze začátku, ta první část byla vážně velmi smutná a tragická. A Hvězdy nám nepřály...i když jsem z knihy nebyla tak nadšená, jako ostatní, musím uznat, že na mě dopad měla.

Nejzábavnější knihy

Láska na zavolanou Jak začíná láska (Boy, #1)
Občas člověk potřebuje trochu zvednout náladu, zvlášť po knihách uvedených výše, a pak je nejlepší šáhnout po nějaké oddechovce. Meg Cabot je v tomto oboru ta nejlepší volba, její e-mailová kniha Jak začíná láska byla opravdu famózní. A stejně tak mě pobavila i Láska na zavolanou, moje první od Sophie Kinselly, ale rozhodně ne poslední...u některých scén jsem se prostě musela smát nahlas. :D 

Nejnapínavější knihy

EREBOS – Počítačová hra, která tě sleduje Anna krví oděná (Anna, #1) Neuvěřitelné (Pretty Little Liars, #4) Hra lží (Hra lží, #1)
Pokud máte rádi napínavé příběhy, doporučuji přečíst knihu Erebos, stojí to za to. Svým způsobem byla napínavá i Anna krví oděná, i když druhý díl se mi už moc nelíbil, první mě ohromně bavil. I knihy od Sary Shepard jsou napínavé, ať už je reč o Roztomilých malých lhářkách (Neuvěřitelné byly zatím pro mě tím nejlepším dílem z celé série) nebo o Hře lží.

Nejakčnější knihy

Rezistence (Divergence, #2) Vražedná pomsta (The Hunger Games, #2) Bouře (Rozděleni časem, #1) 
Dystopie bývají již zpravidla akční, a tak není divu, že se tu umístila Rezistence i Vražedná pomsta. Akční byla ale i fantasy kniha Bouře, která je o cestování časem.

Největší překvapení 

Bouře (Rozděleni časem, #1) Počátek EREBOS – Počítačová hra, která tě sleduje Než jsem tě poznala 
Někdy od knihy vůbec nic nečekáte a o to víc vás pak překvapí, když se z ní vyklube úžasná knížka... To se mi tento rok stalo u Bouře, kniha mě nadchla, i když jsem od ní čekala spíš míň než víc. Příjemným překvapením byl pro mě i Počátek. U Ereba (Erebose?) jsem čekala, že to bude dobré čtení, ale přesto předčil má očekávání. A konečně Než jsem tě poznala - k této knize bych se nikdy nedostala, kdybych ji nezískala jako pracovní výtisk od Knižního klubu. Do té doby jsem ji vůbec neznala a nevěděla jsem, co od ní očekávat...

Největší zklamání 

Síla vzdoru (The Hunger Games, #3) Nadpozemská (Unearthly, #1) Hvězdy nám nepřály
POZOR! Rozhodně se nejedná o ty nejhorší knihy, co jsem letos četla. To vůbec ne, všechny jsem nakonec ohodnotila slušně. Jsou to jen knihy, které jaksi nesplnily má očekávání. Čekala jsem, že budou prostě lepší. Síla vzdoru je pro mě nejslabším dílem z celé série Hunger Games, většina knihy mě moc nebavila. Nadpozemská nebyla špatná, ale nepřišlo mi, že je tato paranormální série něčím zvláštní. A u Hvězdy nám nepřály jsem nějak neobjevila tu genialitu. Byla to spíš depresivní kniha než "nejvtipnější smutná kniha".

Nejlepší fantasy

Bitva o Hex Hall (Hex Hall, #3) Zelená jako smaragd (Drahokamy, #3) Bouře (Rozděleni časem, #1) Modrá jako safír (Drahokamy, #2)
Letos jsem dočetla hned dvě fantasy série. I když si myslím, že Bitva o Hex Hall byla nejslabším dílem z celé trilogie, přesto to byla úžasná knížka - tato série patří mezi mé nejoblíbenější, miluju ty postavy, hlavně Sophie a Archera. ♥ Jejich sarkastické poznámky jsou prostě bezkonkurenční. Zelená jako smaragd byla naopak pravděpodobně nejlepším dílem z trilogie Drahokamy a po dočtení mi bylo docela smutno, že už to všechno končí. O Bouři jsem už psala výše, mám ráda cestování časem, což dokazuje i Modrá jako safír.

Nejlepší dystopie

Rezistence (Divergence, #2) Vražedná pomsta (The Hunger Games, #2) Delirium (Delirium, #1) Počátek Scarlet (Měsíční kroniky, #2)
Tento rok jsem přečetla mnoho dystopií. Ale jen některé byly opravdu dobré. Rezistence jsem se nemohla dočkat a i když nedosahuje kvalit Divergence, přesto je to skvělá kniha. Vražedná pomsta byla také o něco slabší než první díl, ale konec stál za to. Deliriem jsem rozečetla novou série, s kterou budu příští rok rozhodně pokračovat, Lauren Oliver píše skvěle. Počátek mě, jak už jsem uvedla výše, překvapil, nečekala jsem, že to bude až tak dobré. A konečně Scarlet - i když se mi Cinder líbila víc, bylo to výborné čtení.

  Nejlepší dívčí romány

    Von wegen Liebe Na útěku (Airhead, #3) Lola a kluk od vedle Nemožná holka @ adorkable
 O The DUFF jsem toho hodně slyšela a nadšené recenze ani trochu nelhaly, jsem z knihy naprosto nadšená! Kniha Na útěku byla skvělým zakončením mé oblíbené série Supermodelka. Lola a kluk od vedle sice nebyla tak dokonalá jako Anna, ale přesto se mi knížka líbila. Stejně tak jako Nemožná holka.

Nejlepší obálky

Setkání s duchem (Mezi nebem a zemí, #1) Scarlet (Měsíční kroniky, #2) Mé sladké šestnácté století (My Super Sweet Sixteenth Century, #1) Čas mezi námi (Čas mezi námi, #1) Poslední dopis od tvé lásky Počátek
Z těchto knih jsem četla jen Setkání s duchem, Scarlet a Počátek. O Scarlet a Počátku již byla řeč, Setkání s duchem jsem si také užila, je to dobrá oddechovka. A pak že se nevyplácí vybírat knihy jen podle obálek - tady máte důkaz, že kniha může být krásná zvenčí i uvnitř! Ostatní tři mám doma a na čtení se teprve chystám...

  Autoři roku

1) Meg Cabot
- 4 přečtené knihy: Na útěku, Jak začíná láska, Jak neztratit lásku, Mezi láskou a smrtí
2) Sara Shepard
- 3 přečtené knihy: Hra lží, Roztomilé malé lhářky - Neuvěřitelné, RML - Hříšné

Poté je tu mnoho autorů, od kterých jsem za tento rok přečetla dvě knihy: Kerstin Gier, John Green, Suzanne Collins, Richelle Mead, Lisa McMann, Stacey Kade, Megan Crewe, Kateřina Petrusová...

9 komentářů :

  1. Pěkný shrnutí :) Já mám poříd pocit, že ještě něco skvělého stihnu přečíst, takže si to nechávám až na leden :D
    A fakt fakt už se těším na tu Jojo Moyes :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě teď čtu toho Měděného jezdce a i když je to dobré čtení (baví mě to, akorát čekám, kdy mě to chytne ještě víc), nevěřím tomu, že ji stihnu přečíst do konce roku - čte se to hodně pomalu. :D Takže jsem to shrnutí udělala už teď.
      Doufám, že se ti ta Jojo Moyes bude líbit! :D

      Vymazat
  2. Zajímavé tipy, spoustu těch knih jsem ještě nečetla, budu to muset napravit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zklamání Síla vzdoru? :o
    Jo, je sice fakt, že předchozí dva díly byly o mnohem více super, ale zklamání? :) Pro mě ne, ale každý má jiný názor:)
    Zajímavé knížky! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Senzační článek, nevím co dodat :) shrnulas to skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja ti neviem, mne sa tá Búrka moc nepáčila :D A asi sa s tebou nezhodnem ani s obálkami, pretože z tých, ktoré tu máš sa mi najviac páči Rezistencia a Anna krví oděná :D
    Ale celkom súhlasím so Silou vzdoru, ktorá bola aj podľa mňa najslabšia a na Hviezdy sa ani nechystám. Fakt nechápem, čo na tom každého tak láka... :D

    OdpovědětVymazat
  6. hodně z těchto knih jsem nečetla, nebo neznám, ale pěkný seznam :) Hodně se mi líbila Scarlet a Počátek. Bouři už mám rezervovanou v knihovně;)

    OdpovědětVymazat
  7. Pekné zhrunutie :) väčšinu kníh som nečítala, ale chcela by som vedieť, prečo si Scarlet zaradila medzi dystópie :) je to naozaj dystópia? Ešte som knihu nečítala, preto by som chcela vedieť, čo ty na to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Scarlet je druhým dílem Měsíčních kronik, proto bych nejprve doporučovala přečíst si první díl Cinder, protože to na sebe částečně navazuje. A opravdu je tato série řazena mezi dystopie, i když to není dystopie podobná třeba Hunger Games nebo Divergenci. Ale příběh se odehrává v budoucnosti, lidé tam používají vznášedla a podobné sci-fi přístroje atd. I když by to někdo mohl řadit i mezi fantasy, protože to vlastně převypravuje klasické pohádky - první díl o Popelce a druhý o Červené karkulce. :))

      Vymazat