čtvrtek 24. října 2013

Recenze: Zamilované duše

18045477
 Český název: Mezi nebem a zemí -
  Zamilované duše 
 Originální název: Queen of the Dead           
 Autorka: Stacey Kade 
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2011)      
 Žánr: dívčí román, fantasy
 Goodreads
9504214                         
Anotace: Duše Alony Dareové se po nehodě vrátila zpět ze záhrobí. Nyní se na ni začínají obracet další
zbloudilé duše a ona potřebuje pomoc. Dokáže najít společnou řeč s Willem - jediným člověkem, který jí
slyší, ale o kterého předtím nezavadila ani pohledem? Potřebuje jeho pozornost opravdu jen kvůli ostatním
nebo jí na Willovi záčíná záležet víc, než je ochotná si připustit?
 
  Zamilované duše jsou pokračováním knihy Setkání s duchem, která u nás
vyšla v březnu tohoto roku. Kdo četl, ví, že se jedná o milou oddechovou
duchařinu. Na druhý díl této série jsem se opravdu těšila, protože v tom
prvním jsem si hlavní hrdiny moc oblíbila a byla jsem zvědavá, jak bude
jejich příběh pokračovat. Alona a Will jsou totiž asi to nejlepší z celé této
série - jsou to postavy, které si musíte zamilovat, hlavně tedy Alonu. Líbilo
se mi, jak byl první díl vyprávěn střídavě z jejího a z jeho pohledu. Navíc
konec byl takový hezky romantický. Není tedy divu, že jsem měla od
Zamilovaných duší docela velká očekávání. Tato trilogie je sice spíše lehčího
charakteru, přesto má něco do sebe a je psána s humorem. Jako oddechové
čtení je to ideální. Potvrdilo se toto i u druhého dílu? Splnil má očekávání?
Stacey Kade Author Photo

Tumblr_mk4ubyumbb1s03xx2o1_500_large  Kniha se odehrává zhruba pár týdnů po skončení prvního
dílu. Při čtení jsem postupně zjišťovala, že si z předchozího
dílu vlastně nic moc nepamatuju. Naštěstí pokaždé, když se
Alona nebo Will dostali ve svém vyprávění k nějaké předešlé
události, krátce ji i zrekapitulovali, takže nemusíte tápat, pokud
si už na něco nevzpomínáte stejně jako já. Teď něco stručně
k samotnému ději - příběh začíná na jedné "duchařské misi",
kde se Will s Alonou snaží splnit přání jedné paní. Při tom
se ale setkají s dívkou, která má podobné schopnosti jako
Will - je také médium. Pro Willa je to příležitost, dozvědět se
něco nového o svém daru/prokletí, a tak se o ni začne zajímat, ale
Alona začne na dívku hned žárlit a později se dopustí velké chyby...
  Víc už vám neprozradím, nechte se překvapit. Abych pravdu řekla,
ze začátku mě tento díl moc nebavil. Autorka se snažila, aby příběh
byl akční, zkombinovala spolu několik prvků z různých duchařin,
ale nějak to...nefungovalo. Navíc velkou část knihy byli Alona i
Will na jiném místě, takže jejich pohledy probíhaly paralelně a pořád
se skákalo od jednoho k druhému. Hlavně kapitoly z Willova pohledu
se mi četly dost těžko a někde na začátku druhé poloviny knihy jsem
se při čtení celkem nudila, akorát Aloniny kapitoly to zachraňovaly.
V druhé třetině knihy ale najednou přišel zlom a já se zase začala bavit.
old cinema
hospital  Závěr se totiž autorce stejně jako u prvního dílu náramně vydařil a
zachránila tím celou knihu. Poslední část jsem přečetla na jeden zátah
a nemohla se od čtení odtrhnout. Zničehonic měla kniha spád a byla
napínavá. A i když měla svoje výrazně slabší části, dojmy z konce
jsou tak silné, že se opravdu těším na třetí díl. Příběh totiž nabral
velmi zajímavé obrátky a kdo ví, co si pro nás autorka přichystá do
závěrečného dílu. Jsem opravdu zvědavá, jak tuto duchařskou trilogii
zakončí. Jen doufám, že třetí díl bude skvělý od začátku až do konce a
ne jen v posledních několika kapitolách. A také, že u nás vyjde brzy! ;)
 Shrnutí: Zamilované duše pro mě sice ze začátku byly docela zklamáním, ale poté, co jsem se dostala do poslední třetiny, si mě opět získaly. Dění kolem Alony v této knize totiž opravdu nabere nečekaný spád. Stejně jako u prvního dílu ale musím vytknout velké množství překlepů a dokonce i celých vynechaných slov. Nakonec knihu hodnotím o něco hůře než první díl, kvůli té nudnější části, ale jinak konec byl možná i na pět hvězdiček!

Celkové hodnocení: 75 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde

→ Recenze na předchozí díl ←

Žádné komentáře :

Okomentovat