neděle 19. května 2013

Recenze: Prokleté město

Prokleté město
 Český název: Prokleté město            
 Originální název: Cryer's Cross                       
 Autorka: Lisa McMann 
 Nakladatelství: Fragment
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2011)      
 Žánr: fantasy
 Goodreads
Cryer's Cross                         
Anotace: Městečko Cryer's Cross je nenápadné místo, kde se nic zvláštního neděje... Až do chvíle, kdy beze stopy zmizí jedna ze studentek místní školy. Kendall Fletcherová ji ani moc neznala. Po dalším zmizení ale začne slyšet hlasy zmizelých studentů. Jde z toho strach. V Cryer's Cross je ukryto dávné tajemství a nad všemi obyvateli se vznáší děsivé prokletí. Podaří se Kendall odhalit pravdu a nezešílet při tom?
 
 Cryer´s Cross je malé městečko v Montaně s 212 obyvateli.
Většina z nich se živí zemědělstvím. Každý tam zná každého.
Proto není divu, že zmizení jedné ze studentek z místní
jednotřídky způsobí rozruch. Celé městečko je na nohou,
ale pátrání po zmizelé k ničemu nevede. Když ale časem
zmizí i druhý student, je jasné, že se nejedná jen o náhodu...
Hlavní hrdinka knihy Kendall trpí obsedantně kompulzivní
poruchou. Ta se projevuje tak, že má potřebu vykonávat
určité rituály (kompulze), jinak se nemůže vůbec uklidnit a
soustředit. Navíc jí stále víří v hlavě myšlenky, kterých se
nedokáže zbavit. Ale právě díky své poruše přijde Kendall
postupně na kloub celé záhadě...
Lisa McMann
Concarneau | Flickr - Photo Sharing!  Jsou knihy, u kterých se většina čtenářů shodne na
 hodnocení. Lisa McMann takové knihy nepíše. Její
 knihy vám musí sednout. A na každého působí jinak.
 To jsem si všimla už u Lovkyně snů. Nechápala jsem
 některé recenze, které byly naprosto protichůdné
 s mými dojmy. To samé u Prokletého města. Četla
 jsem jak nadšené recenze, tak negativní. A tak jsem
 byla zvědavá, k jaké skupince se přidám já. Začátek
 byl velice slibný a já věřila, že kniha na mě udělá větší
 dojem, než sice originální, ale trochu "mdlá" Lovkyně snů.           
  Opět tu máme netradiční styl psaní. Třetí osoba v přítomném
čase. Musím říct, že mi to tentokrát vadilo méně než u Lovkyně
snů, už jsem si asi zvykla. Postavy mi přišly zajímavé, hlavně
Kendall. Ještě jsem se v žádné knize nesetkala s postavou,
která by trpěla touto poruchou. Paradoxně mě bavily víc
ty části knihy, kde hlavní hrdinka byla s Jaciánem a samotná
záhada se tam neřešila. Líbilo se mi, jak se vyvíjel jejich vztah.
Ale co se týče těch zmizení, už před půlkou knihy jsem tušila,
co je způsobilo a přišlo mi to tak přitažené za vlasy, že jsem
se konce dost děsila. Věděla jsem, že tomu rozuzlení neuvěřím.
Samozřejmě se u fantasy knihy dá předpokládat, že to nebude
nic racionálního, ale přesto... Rozuzlení bylo prostě příliš divné.  
500px / Photo "It will rain soon" by Rune Askeland
Tumblr_laglfrii3n1qe4d7zo1_500_large  Celkově mám z knihy vlastně podobné pocity jako právě
z Lovkyně snů. Dosti rozpačité, moc nevím, co si o tom mám
myslet. Něco se mi líbilo, něco ne. Lisa McMann se asi nikdy
nezařadí mezi mé oblíbené spisovatelky. Její knihy jsou sice
čtivé, ale zároveň mi nedělá problém je odložit a brzy už
ani nebudu vědět, o čem vlastně byly. Přesto musím ocenit,
že autorka má dobré nápady a její knížky mi nesplývají
s jinými. A tato lehce hororově laděná knížka se mnohým líbila.
 Shrnutí: Pokud se vám líbila trilogie Lovkyně snů a máte styl Lisy McMann rádi, určitě si Prokleté město přečtěte, nebudete zklamáni. Ostatní si musí udělat názor sami.

Celkové hodnocení: 65 %

 Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.   Knihu si můžete objednat zde.

2 komentáře :

  1. V zajatí snov sa mi páčilo tak priemerne, dobrý nápad ale málo využitý. Toto si ale určite chcem prečítať, práve kvôli štýlu písania autorky, ktorý sa mi páči. Aj keď z toho zase mám pocit, že to bude niečo priemernejšie, myslím, že to stojí za prečítanie 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu spíš takový průměr, i když postavy i prostředí je zajímavé, ale ten příběh byl na můj vkus příliš paranormální...

      Vymazat