úterý 29. listopadu 2016

Jak a kde objednat (levně) knihy v němčině?

Poté, co jsem narazila na mnoho podobných článků na téma "kde nakupovat knihy v angličtině", jsem se rozhodla podělit o své zkušenosti s nákupem německých knih, protože nabídka většiny českých e-shopů je v tomto ohledu ještě mnohem bídnější než u anglických titulů. Přesto jsem narazila na pár českých e-shopů, které nabízí i jiné tituly v němčině než jen klasiky, učebnice a dvojjazyčné knihy. A také pro vás mám několik tipů, pokud máte rádi nejrůznější knižní výprodeje a bazary a chcete si objednat knihy z Německa co nejlevněji. 

Nejjednodušší je samozřejmě nakoupit si něco na čtení přímo v Německu, pokud ale nejezdíte za 
hranice pravidelně a chcete přesto číst v němčině, nezbývá vám nic jiného než hledat alternativu.

Nové knihy z českých e-shopů
První možný český e-shop, s kterým však zatím nemám žádnou osobní zkušenost, je nejlevnejsi-knihy.cz. Výhodou tohoto e-shopu je široký sortiment – v jejich (trochu nepřehledné) databázi najdete snad úplně každou knihu, která v poslední době v němčině vyšla. Mají i audioknihy nebo filmy a seriály na DVD. Navíc se mi líbí, že vždy uvádí, jak dlouho bude trvat dodání, většinou jsou to cca dva týdny, což je vcelku přijatelná doba. Proč jsem tedy ještě nikdy v tomto e-shopu neobjednávala? Ceny jsou sice celkem fér, ale určitá přirážka je tam přece jen znát, a i když nabízí 5% slevu na ISIC, většinou mi finální cena i s poplatkem za osobní odběr a dobírku přišla příliš vysoká, takže jsem si objednávku nakonec vždy rozmyslela.

Moje objednané německé knihy z e-shopu levneucebnice.cz. Dohromady mě stály 769 Kč, ačkoliv 
jejich celková cena (pro Německo) je 33 euro (cca 890 Kč), je to tedy celkem výhodné.

Mnohem přijatelnější ceny jsem našla na mém oblíbeném a již mnohokrát prověřeném e-shopu: levneucebnice.cz/c/jazyky/nemcina/beletrie/. Často tu objednávám i knihy v češtině a samozřejmě se tu dají sehnat se slevou i různé učebnice. Výhodou jsou tu hlavně nízké ceny, knihy vychází cenově většinou dokonce o něco levněji, než je jejich původní cena v eurech, a já osobně také oceňuji bezplatný osobní odběr v Praze. Nevýhodou však je velice omezený sortiment – musíte zkrátka vybírat z toho, co zrovna nabízí – a také velmi dlouhá dodací doba, většinou to trvá jeden měsíc, než kniha přijde. Už jsem tu ale třikrát narazila na knihu od mých oblíbených autorů, takže i když je nabídka hodně omezená, tak úplně marný výběr to není, objevují se tam občas i novější a zajímavé tituly.

Nové knihy ze zahraničních e-shopů
Německých knihkupectví je pochopitelně celá řada, nejlepší je proto hledat na buchhandel.de, kde najdete všechny v Německu dostupné knihy, které si lze objednat. Ze zahraničních webů nabízí knihy v němčině třeba i na známém bookdepository.com, kde se dají výhodně objednávat knihy v angličtině bez poštovného, ceny německých titulů ale tak výhodné nejsou (jedná se o britský e-shop). Potom je tu samozřejmě také amazon.de.

Běžná cena této knihy je 8,99 eur, já ji kdysi koupila ve výprodeji jako poškozenou za 2,99 eur.

"Mängelexemplare" a výprodejové knihy
Další možností jsou již zmiňované knižní výprodeje a bazary. Možná víte, že v Německu jsou na rozdíl od Česka ceny knih ze zákona pevně dané. To znamená, že ceny jsou na knihách přímo vytištěné a ani na internetu se nesmí prodávat levněji než v kamenných obchodech. Proto se objednávka přímo z německého e-shopu většinou až tak moc nevyplatí, s poštovným do zahraničí to pak vyjde podobně jako třeba na výše uvedených Nejlevnějších knihách. Pokud vám ale nevadí knihy s lehkým poškozením, můžete využít různých výprodejů a ušetřit. Nebo si levně koupit i již čtené knihy. Obecně jsou totiž hlavně knihy v pevné vazbě na naše poměry dost drahé, a tak je někdy fajn dát přednost levnější variantě v podobě lehce poškozené nebo použité knihy.

Mechanicky poškozené knihy jsou vždy zespodu označené razítkem a mají většinou trochu poškrábaný obal 
nebo lehce naražený hřbet, uvnitř je však kniha zcela v pořádku, jedná se tedy pouze o estetický "problém".

Obdoba Levných knih a různých knižních outletů, kde mají buď starší knihy, které se již neprodávají, nebo právě lehce poškozené knihy vyřazené z běžného prodeje, je např. arvelle.de nebo buecher-thoene.de (tam mají na rozdíl od arvelle.de i nové knihy). Většina nabízených knih je tam za poloviční cenu (někdy ještě levněji), přitom se jedná o nové, nečtené knihy. Byla jsem nadšená, když jsem tam objevila knihy od některých mých oblíbených autorů za tak skvělé ceny. Má to ale jeden háček – poštovné do Česka stojí třeba na arvelle.de skoro 20 euro. Naštěstí existuje způsob, jak náklady za poštovné výrazně snížit, aby se nákup i s poštovným vyplatil.

Moje objednávka z arvelle.de, knihy dohromady stály 22 euro (jejich běžná cena je skoro 45 euro).

Kam si nechat zásilku doručit a jak zaplatit?
Objednávku si můžete nechat poslat do skladu některé z českých zásilkových společností, které mají sklady na území Německa. Jsou to např. nakupynemecko.cz nebo mcposta.cz. Tyto zásilkové společnosti vám za poplatek přijmou zboží do svého skladu v Německu, který je zpravidla někde velmi blízko hranic, a pak vám ho pošlou k vám domů, platíte tedy jen poplatek za službu + poštovné po ČR. Tímto způsobem se dá na poštovném hodně ušetřit a navíc si můžete objednat zboží i z e-shopů, které do zahraničí vůbec neposílají. Celkově vás poštovné za průměrný balík (do 5 Kg) vyjde tak cca na 120-160 Kč, je to tedy levnější, než bývá poštovné do zahraničí.

U této knihy byl uveden stav "sehr gut" a kromě obligátního razítka a minimální rýhy zezdola, kterou vidíte na fotce, jsem na knize žádnou vadu nenašla, prakticky bych ji ani neoznačila za poškozenou, je jak z obchodu.

Samotná platba na zahraniční účet se samozřejmě dá provést různými způsoby, ale pokud byste chtěli platit v korunách z českého účtu a vaše banka tuto službu nabízí za vysoký poplatek, můžete využít službu europlatba.cz. Vyplníte formulář, převedete danou částku v korunách ze svého účtu a oni vyřídí vaši zahraniční platbu v eurech. Na podobném principu funguje i služba asistovaná platba, kterou nabízí již zmiňované nakupynemecko.cz, ta je však o něco dražší. Dost možná ale existují i další podobné služby, na tyto dvě jsem zrovna náhodou narazila já a přišlo mi to výhodnější než přes moji banku, ve které jsou europlatby drahé.

Jinak pokud chcete objednávku platit tímto způsobem, tedy platbou předem (převodem z účtu), tak tento typ platby najdete na německých stránkách většinou pod názvem Vorkasse nebo Vorauskasse, příp. Vorauszahlung (nejdřív zaplatíte a teprve poté vám odešlou vaši objednávku). Opakem je Rechnung, kde platíte až poté, co vám zboží přijde (údaje k platbě jsou přiložené v samotném balíku), mnoho e-shopů však tuto možnost placení novým zákazníkům pochopitelně nenabízí. To jsou jen takové praktické rady, které by se vám třeba mohly hodit.

Stav této knihy byl označen jako "gut" a jedinou vadou je pár mělkých škrábanců zezadu na obálce, jinak je také v pořádku, skoro bych řekla, že u této knihy mohlo také být "sehr gut", ty drobné rýhy ani nejdou skrz.

Použité knihy, bazary, antikvariáty
Použité knihy jsem upřímně zatím nikdy neobjednávala, ale dají se sehnat za pár euro třeba na rebuy.de/kaufen/buecher. Je tam vždy uvedený i stav konkrétní knihy. Tento e-shop sice zasílá pouze do Německa a do Rakouska, ale když zároveň využijete služeb některé ze zmiňovaných zásilkových společností, není ani to žádná překážka. Navíc tam prodejci často nabízí i knihy v angličtině a kromě knih se tam dají koupit i další druhy použitého zboží (filmy, CD, videohry, elektronika...). Dalším internetovým bazarem nejen na knihy je medimops.de, kde mají podobně široký sortiment (anglické knihy, DVD, CD, videohry...). Stejně tak můžete objednávat z antikvariátů, na to se hodí vyhledávače zvab.com nebo také abebooks.de, které vám daný titul (nejen beletrii) najdou ve všech možných antikvariátech po celém Německu, odkud si ho pak můžete objednat. Nebo můžete také objednávat na ebay.de či amazon.de, kde jsou mimo jiné i nabídky použitých knih.

 U Stimmen byl opět uveden stav "gut" a kniha má dvě o něco hlubší rýhy zezadu, jinak poškozená není.

 V nejhorším stavu přišla kniha Blinde Vögel (u ní byl také uveden stav "gut"), která má kromě stejného poškození, jaké je vidět u Stimmen (dvě rýhy zezadu), ještě poškozenou obálku zepředu, není to ale nic až tak hrozného. Všechny knihy vypadají na první pohled jako úplně nové, vady člověk najde až při bližším zkoumání.

Doufám, že tento článek někdo z vás ocení, snažila jsem se vám přiblížit i stav mé objednávky, abyste viděli, jak pak v praxi vypadají knihy, které si koupíte jako poškozené. Očekávám ještě jeden balík z buecher-thoene.de, kde by také měly být čtyři knížky za 22,5 eur, které by běžně stály skoro 47 eur, snad přijdou v podobně dobrém stavu jako knihy z arvelle.de. Jinak od odeslání zásilky e-shopem trvalo doručení 3 dny (2 dny balík putoval po celém Německu, 1 den pak po ČR). Na to, že balík urazil skoro 900 km, přišel v dobrém stavu a docela rychle.

Budu ráda za vaše názory, rady, postřehy... však víte. Máte zkušenost s objednáváním (nejen knih) ze zahraničí?

4 komentáře :

  1. Řada zajímavých informací i pro mě, přestože můj zájem jde jen směrem k anglickým knihám. ^.^ Ze stránky nejlevnějších knih jsem si sice ještě nic neobjednávala, ale nedivím se, že je jejich sortiment v němčině poměrně velký - nedávno jsem se jich ptala na jednu knihu, a paní v emailu zmínila, že mají německé dodavatele. ^.^

    Cestou se mi obsah balíčku také často poškodí, takže i nová kniha nevypadá úplně nově, když zrovna dorazí. Asi začnu pokukovat i po obchodech s mírně poškozenými kousky. ^.~

    OdpovědětVymazat
  2. Od medimops.de je sranda objednávať - človek nikdy dopredu nevie, čo mu skutočne príde...Už sa mi X krát stalo, že mi došla úplne iná - ako inak lacnejšia-kniha, než za ktorú som vopred zaplatil.

    OdpovědětVymazat
  3. No s medimops.de mám i ja veľmi špatnú skúsenosť. Buď vám pošlú úplne inú knižku, než ste si objednali a vopred zaplatili, poškodenú, alebo sa mi stalo, že mi v danej zásielke knižka vôbec nedošla. Na moje maily o nápravu nereagovali. Stalo sa mi, že mi zásielka vopred uhradená jednoducho nedošla. Ak šlo o malú sumu, museli ste si o jej vrátenie požiadať a vrátili vám ju na účet (po obrovskom množstve poslaných mailov), no ak šlo o pár desiatok eur, medimops.de robil problém a odmietli to vrátiť, hoci predtým v mailovej komunikácii vám vrátenie sumy potvrdili. Následne chceli po človeku nejaké čestné prehlásenie, alebo s ním jednoducho odmietli komunikovať. NEODPORÚČAM v medimops.de nakupovaťť!!!

    OdpovědětVymazat
  4. V poslednom čase tieto nacistické svine z medimops.de (momox) robia to, že vopred uhradenú objednávku vám jednoducho nepošlú alebo napíšu, že sa im akože vrátila, hoci nikdy neopustila ani hranice nacistického Nemecka...

    OdpovědětVymazat