pondělí 6. června 2016

11 tipů na skvělé letní čtení

   Nápady na nové články přicházejí vždy, když to nejméně čekáte. Napsat článek s tipy na letní čtení mě napadlo před dvěma týdny, když jsem se zrovna učila na zkoušku... Možná už si sami připravujete čtení na léto a přemýšlíte, co si třeba půjčit v knihovně. Proto jsem se pokusila sestavit seznam mých oblíbených knížek, které se hodí na léto k vodě nebo zkrátka kamkoliv, kde budete trávit prázdniny. Jsou to všechno spíše romanticky laděné tituly, ale zároveň to nejsou žádné tuctové dívčí romány, vybrala jsem jen ty, které vážně stojí za to. :)

Morgan Matson: Amy & Roger – Na cestě

   Amy & Rogera jsem četla teprve loni v létě, i když jsem knihu měla doma už delší dobu. Upřímně jsem čekala, že to bude spíš taková lehká oddechovka. Nakonec mě však kniha hodně překvapila, byla vážně skvělá. Není to až taková romantika, jak se zdá podle názvu a obálky. Je to hlavně o road tripu po USA (jsou tam i obrázky a další přílohy), takže pokud rádi cestujete, tato kniha je to pravé pro vás. Navíc je teď ve výprodeji a dá se sehnat za cenu pod stovku. (recenze)

Stephanie Perkins: Polibek pro Annu / Lola a kluk od vedle / Isla a šťastné konce

 
   Tato volná trilogie je naopak romantická až dost, ale to vůbec nevadí, věřte, že nikdo neumí napsat tak sladký a zároveň tak moc návykový a úžasný příběh jako Stephanie Perkins. Miluju její knížky. Polibek pro Annu je rozhodně jeden z nejlepších dívčích románů, co jsem kdy četla. A i další díly jsou povedené. Loni jsem četla Islu a šťastné konce a bavila se u toho přímo královsky, protože autorka to zkrátka stále umí. (recenze na Islu

Rainbow Rowell: Eleanor & Park

   Kniha Eleanor & Park mě osobně bavila více než autorčina Fangirl, ale u obou platí, že ačkoliv vypadají na první pohled docela obyčejně, jejich kouzlo spočívá právě v tom, že oba příběhy působí velice realisticky. Autorka se snaží vyhýbat různým klišé, a tak ani hlavní hrdinky, ani mužští hrdinové jejích příběhů nejsou bezchybní a "dokonalí". Právě proto si její knihy tak snadno oblíbíte. (recenze & recenze na Fangirl)

Kody Keplinger: OTKA

 
   U nás od této autorky vyšla zatím jen OTKA (The DUFF), ale četla jsem v angličtině i Shut Out a chystám se na její další knížky. Pokud hledáte lehké čtení v angličtině, pak tuto autorku rozhodně doporučuji. Píše velmi čtivě a navíc jsou ty příběhy tak moc návykové, že knihu prostě nemůžete jen tak odložit. Určitě alespoň tu OTKU v češtině zkuste, v té knížce se skrývá víc, než se možná na první pohled podle anotace zdá. Na léto je to vážně ideální čtení. (starší recenze na The DUFF)


Colleen Hoover: Odvrácená tvář lásky

 
   Colleen Hoover se za poslední dva roky u nás celkem proslavila a její romány se těší velké oblibě. Je pravda, že jsou občas hodně sladké a někdy až příliš dramatické (hlavní hrdinové si prožijí tolik tragédií, že by to vystačilo hned na několik knih), tato autorka má však tak moc čtivý styl psaní, že jí to jistě odpustíte a budete si čtení prostě užívat. Já doporučuji sáhnout po knize Odvrácená tvář lásky, ale asi se žádnou knihou této autorky neuděláte chybu... (recenze na knihy od Colleen)

Huntley Fitzpatrick: Můj život u sousedů

   Tato kniha mě před dvěma lety dost překvapila, nečekala jsem, že bude až tak moc dobrá. Ale je opravdu skvěle napsaná, čte se velmi rychle a ten příběh je zajímavý, i když je v podstatě docela obyčejný. Pravě díky tomu však působí tak skutečně. Čtení této knížky s prosluněnou obálkou si v létě zcela jistě užijete. (recenze)

Nicholas Sparks: Nejdelší jízda

   Viděla jsem několik filmů na motivy jeho románů, ale doma mám vlastně jen tyto dvě knihy. Musím přiznat, že mi ty příběhy někdy přijdou dost kýčovité, ale to nic nemění na tom, že čas od času neuškodí si od něj něco přečíst. Pokud máte rádi romantiku, u Nicholase Sparkse jste v každém případě na správné adrese. Za sebe mohu doporučit Nejdelší jízdu, viděla jsem i film, ale v tomto případě je filmové zpracování o dost slabší než knižní předloha. Třeba Zápisník jedné lásky mi jako film přišel mnohem povedenější. (recenze)

Následují knihy, které doma nemám v tištěné podobě...

Victoria Van Tiem: Láska jako z filmu

 25916482
   Máte rádi romantické komedie? Pak je tato kniha pro vás naprostou povinností! Je to sice román plný klišé, ale přesto vám ho moc doporučuji, protože je to tak čtivé, zábavné a romantické, že se budete při čtení jen culit a otáčet stránky. Je to perfektní oddechovka na léto. (recenze)

 

Meg Cabot: Jak začíná láska

 13626317
   Od Meg Cabot už jsem přečetla tolik knih, že bych mohla napsat celý článek o tom, jak výborná je to autorka. Mám moc ráda její smysl pro humor a styl psaní. Na léto doporučuji román v e-mailech Jak začíná láska, je to šíleně návykové čtení a navíc se dá kniha aktuálně sehnat i v Levných knihách asi za stovku.

 

Sophie Kinsella: Láska na zavolanou

 17927181
   Sophie Kinsella je podobně jako Meg Cabot další autorkou, která dokáže zkombinovat všechny složky příběhu tak dokonale, aby čtení bylo pro čtenáře jednou velkou jízdou plnou humoru, romantiky a nečekaných situací a zvratů. U Lásky na zavolanou jsem se často musela smát nahlas. To už pak člověku ani nevadí, jak moc nereálný ten příběh vlastně je.

Kerstin Gier: Každé řešení má svůj problém (Für jede Lösung ein Problem)

 1312348 17855120
   Kerstin Gier nejspíš znáte jako autorku trilogie Drahokamy nebo Stříbrných knih snů, víte ale, že píše i pro dospělé a některé z těchto knih vyšly i u nás? Je pravda, že už nejsou moc k sehnání a ty obálky také nejsou zrovna lichotivé... Ale pokud byste někde (třeba v knihovně) narazili na knihu Každé řešení má svůj problém, tak ji určitě zkuste, je to moc dobré čtení. Prostě klasická Gier, akorát bez nadpřirozena a náctiletých hlavních hrdinek. V němčině teď nedávno dokonce vyšlo nové vydání plné ilustrací, které je naprosto kouzelné:

V knize hrají velkou roli dopisy, které jsou v tomto vydání vložené zvlášť do obálek. (zdroj: FB Kerstin Gier)

8 komentářů :

  1. Nejzajímavější mi přijde ten Sparks, od něj bych si ráda něco přečetla, to ostatní je nějak mimo můj záběr a neláká mne to :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja odchádzam na dovolenku až o týždeň, ale knihy už mám nachystané :D. Zbaliť sa stihnem tak hodinu pred odchodom, ale knihy musia byť vybrané starostlivo. Samé severské, keďže ideme do Fínska a Nórska. Ale pôjdeme neskôr aj k moru a tam asi vezmem nejaké romantickejšie témy, napríklad tá Odvrácená tvář lásky nie je vôbec zlý nápad.

    OdpovědětVymazat
  3. Senzace, v létě čtu knihy, které jdou totálně mimo můj obvyklý žánr (=thriller), takže takovéto tipy rozhodně vítám s otevřenou náručí. Sama jsem už letní čtení zahájila Sparksovou Volbou, kterou teď cpu všem kolem, protože byla prostě fenomenální! :) Po Tvých tipech s chutí mrknu, Hooverová mě láká už dlouho, tak třeba nastal ten správný čas :) Moc díky, přeji příjemné letní dny a měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy, aj keď mám všetky knihy z tvojho zoznamu prečítané... v lete plánujem re-reading niektorých :)

    OdpovědětVymazat
  5. Z tvých tipů jsem nečetla zatím nic, ale chystám se na Amy a Rogera a také na Otku :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jediné, o čem jsem neslyšela je Sophie Kinsella: Láska na zavolanou, jinak tři položky mám přečtené a většinu ostatních se chystám číst, jediná výjimka je asi Nicholas Sparks, viděla jsem pár zfilmovaných knih a musím říct, že na mě je to prostě moc velké klišé, i když samozřejmě, že na to člověk občas má náladu :D. Jinak na OTKU se hodně těším, stejně tak na Odvrácenou tvář lásky (ostatní knihy autorky co vyšly v češtině už mám přečtené...). U Kerstin Gier jsem věděla, že napsala i něco pro dospělé, ale nějak mě to nezaujalo (ale stejně to plánuju zkusit :))

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek! :)
    Já četla Eleanor a Park+ Fangirl a Můj život u sousedů- všechny byly naprosto úžasné, ale Eleanor a Park je prostě z těchto tří TOP :)
    Na OTKU se chystám, protože jsem viděla film a i když je úplně o ničem jiném, tak si knihu přečíst chci o to více :-D
    Amy a Roger na cestě mě čeká v knihovně a druhá autorčina kniha Léto na druhý pokus na čtečce :)
    Odvrácenou tvář lásky mám také na wishlistu- Colleen si mě získala románem Život jedna báseň a teď plánuji další její knihy :)
    Stejně tak plánuji i Sparkse- chci mu dát druhou šanci po Milý Johne a chci zkusit jeho novou Volbu :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný výběr knih. Ráda bych si přečetla Polibek pro Annu. Jinak z tohoto výběru jsem četla jenom Sparkse. Musím z tebou souhlasit, že Nejdelší jízda ve filmovém zpracování je slabá. Kniha je mnohem mnohem lepší. Sparks je trochu kýčovitý, ale z druhé strany má v sobě něco, že člověk prostě chce těm příběhům věřit.

    OdpovědětVymazat