úterý 13. ledna 2015

Recenze: Rush of Love - Verführt (Fallen Too Far)

17786522
 Německý název: Rush of Love - Verführt
 Originální název: Fallen Too Far
 Autorka: Abbi Glines
 Nakladatelství: Piper
 Rok vydání: 2013 (v orig. 2012)      
 Žánr: new adult
 Goodreads
16070903                         

   Abbi Glines je již poměrně známá a čtená autorka new adult románů. Její pravděpodobně nejpopulárnější román je Fallen Too Far, první díl série Rosemary Beach. Tuto spisovatelku jsem již dříve znala především z Goodreads, ale nějak jsem ani neplánovala si od ní něco přečíst.

   Až loni na jaře jsem v Německu narazila ve výprodeji knih na Rush of Love - Verführt, německý překlad Fallen Too Far. Od knihy jsem neměla žádná velká očekávání, ale říkala jsem si, že to bude dobrá nenáročná oddechovka. Za tu cenu jsem ji tam prostě nemohla nechat. Ale nakonec mě kniha dost překvapila - bohužel ale ne zrovna v pozitivním slova smyslu...

 https://d.gr-assets.com/authors/1454175469p8/4872191.jpg   Hlavní hrdinkou příběhu je devatenáctiletá Blaire, která je po smrti matky nucena přestěhovat se ke svému otci. Ten je před několika lety opustil a nyní žije s novou manželkou. Když Blaire dorazí k jeho bydlišti v Rosemary, najde však v domě jen Rushe, syna otcovy druhé manželky. Rush se k ní zprvu nechová právě mile, ale nakonec ji nechá přespat ve svém domě v komoře pro služebné, dokud se její otec a jeho matka nevrátí domů. Postupem času to však začne k sobě Rushe a Blaire táhnout...

   Jak už jsem uvedla v úvodu, od knihy jsem nic převratného nečekala, i když na druhou stranu se jedná o román, který na Goodreads ohodnotilo přes 100 000 čtenářů a průměrné hodnocení se blíží ke 4.30, což už by mělo značit alespoň nějakou kvalitu. I tak jsem ale čekala obyčejnou oddechovou romanci ve stylu "slušná holka a bad boy" (no, v tomto případě teda spíš "panna a děvkař"). A ze začátku kniha má očekávání dokonce předčila, protože byla vážně čtivá a hodně mě bavila. Jenže pak se to začalo dost rychle kazit...

Rush Finlay😘♥️😍   Prvním kamenem úrazu byla samotná Blaire. Zpočátku mi byla i docela sympatická. Ale jen dokud jsem nezjistila, jaká je to naivní blbka. Několikrát Rushe načapala přímo "in flagranti" s nějakou holkou, viděla i to, jakým způsobem odkopl holku, s kterou se předchozí noci vyspal, a stejně z něj byla hned od první chvíle absolutně hotová.

   Ta holka neměla špetku sebeúcty, doslova ho prosila, aby si s ní něco začal. Samozřejmě se dalo čekat, že se Blaire a Rush dají dohromady, ale přece jen jsem nečekala, že se Blaire bude chovat takhle hloupě. Že jí bude úplně jedno, jaký je to děvkař. Na jedné stránce tvrdí, jak ho nemůže ani vidět, a na další už se mu vášnivě vrhá do náruče a následně rovnou do postele...

   Pak tu máme tajemného, nevyzpytatelného a stále nadrženého Rushe. Nejdřív se snaží od Blaire držet odstup, protože prý "je pro něj příliš nevinná" (jako kdyby to klukovi jako je on mělo nějak vadit). Přitom po ní ale šíleně touží a chce ji. A celou dobu se k ní chová děsně majetnicky. Ne, neměla jsem ho ráda. Jeho údajné city k Blaire jsem mu totiž vůbec nevěřila. Vlastně mi celkově přišlo, že v jejich vztahu nešlo o nic jiného než o sex. Jako láska mi to rozhodně nepřišlo. Když Rush říkal, že je Blaire krásná zvenku i uvnitř, nebyla jsem si úplně jistá, jak to "uvnitř" myslí... Protože o určité části jejího těla místy básnil dost silně.

Rush of love ^^   Ano, Abbi Glines si dost potrpí na erotické scény. Hlavně v druhé polovině knihy je tam toho sexu vážně hodně, možná víc jak děje. Abych pravdu řekla, místy mi to přišlo až lehce za hranicí vkusu. Rush byl někdy dost nechutný. Nevím, obvykle mi nevadí sex v new adult nebo young adult románech, ale v podání Abbi Glines tam toho na mě bylo až moc. Mohla vážně trochu ubrat. To závěrečné "drama", kdy se v knize konečně rozvíjí i nějaký příběh, pak v kontextu celé knihy působilo dost odbytě.

   Když to celé shrnu, nechápu, jak může být tato kniha tak oblíbená a mít tak vysoké hodnocení. Já vím, že pro mnoho lidí je brakem celá YA a NA literatura, ale tohle byl třeba upřímně brak pro mě. Dvě hvězdičky dávám za to, že alespoň první třetina knihy mě bavila. Opravdu jsem nečekala, že se to tak moc zhorší. Myslím, že to má někdy letos vyjít i u nás, tak jsem zvědavá, jak se to bude líbit. Pokud ale hledáte new adult román plný sexu a nevadí vám hloupé postavy a slabý příběh, tak pak vám tuto knihu mohu opravdu doporučit. ;D

Celkové hodnocení: 40 %

2 komentáře :

  1. Tak to je opravdu škoda, že kniha skončila tak jak skončila. Pokud u nás vyjde, chci si ji na zkoušku přečíst a uvidím, co z toho vyleze :) Hezká recenze, jen je škoda, že se ti kniha nelíbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Tuhle knížku už mám dlouho vyhlídnutou, ale ještě jsem se k ní nedostala.Určitě si ji chci aspoň na zkoušku přečíst :)Snad to nebude úplná ztráta času a nebude to tak hrozné :)

    OdpovědětVymazat