čtvrtek 16. října 2014

Recenze: 101 mandal pro krásný den

23159515
 Název: 101 mandal pro krásný den
 Námět: 
 Grafické zpracování: Linda Marečková     
 Nakladatelství: CooBoo
 Rok vydání: 2014
 Goodreads
http://storage.albatrosmedia.cz/albatrosmedia/images/large/13634e746ad25927bb0cec36d9877bd6.jpg                         
Anotace: Mandala, v sanskrtu मण्डल
... znamená kruh, nebo dokonce magický kruh. A právě v téhle knížce najdete 101 takových magických obrazců, které čekají na vaši fantazii a hromadu barevných pastelek či fixů. Vybarvěte si každý den jednu a vtiskněte jí docela jinou tvář! Doveďte je k dokonalosti a svou duši vstříc harmonii. Jakými obrázky se tato kniha bude nakonec hemžit, je jen a jen na vás. Taková mandala se pak může stát mapou celého vašeho duševního světa…



   Tentokrát jsem se rozhodla napsat recenzi na velmi netradiční "knížku", a to 101 mandal pro krásný den.


 Do knížek se sice běžně nekreslí, ale v tomto případě je to naopak žádoucí. :D

   Jak už jste z názvu asi pochopili, nejedná se o beletrii, ale o knihu plnou mandal k vybarvení. Možná vám to připomíná klasické omalovánky z dětství a říkáte si, proč by vybarvování nějakých obrázků měla být taková zábava. Ale věřte, že je to neuvěřitelně návykové, uklidňující a navíc vám to i zvedne náladu.

Většina mandal je tvořena přírodními motivy nebo geometrickými obrazci, v knize najdete ale i pár "hravých" třeba ve tvaru slona nebo kočky, a dokonce i jednu celou mandalu složenou z kočiček... ;)

   Hlavně teď na podzim, kdy mnohé z nás čeká ve škole každý den spousta stresu a venkovní počasí k naší náladě moc nepřispívá, se vám tato knížka bude hodit. Opravdu vás to naplní pozitivní energií a krásně si u toho jako u každé výtvarné činnosti odpočinete. Přitom nemusíte být nějak zvlášť výtvarně nadaní, stačí jen trocha kreativity a černobílé mandaly se pod vašima rukama budou měnit v úžasná díla!

Původně černobílá mandala vám postupně díky barvám úplně "oživne" a vznikne nádherné, skoro až umělecké dílo. :)

   Sama jsem si knížku koupila spíše ze zvědavosti a vůbec jsem netušila, jak moc mě to bude bavit. Ale vážně mě to chytlo, a tak jsem nakonec místo jedné vybarvila rovnou tři mandaly. :D Je to příjemný relax a rozhodně to není tak "bezduché", jak by se možná někomu mohlo na první pohled zdát.

   Fantazii se meze nekladou a výsledná mandala vás v každém případě překvapí, protože ať zvolíte jakékoliv barvy, vždy to bude vypadat dobře a hlavně - každá mandala je jedinečná, protože každý jedinec by ji zpracoval úplně jinak. Je pak dost zajímavé porovnávat, jak stejná "šablona" vypadá v různých provedeních. Já jsem si osobně dost užívala kombinování různých barev, vymýšlení, kam by se jaká barva hodila apod.
 

   Pokud si budete chtít nějakou mandalu vystavit, stačí ji z knížky jednoduše vytrhnout a máte krásnou výzdobu do vašeho pokoje.

   Knížku 101 mandal pro krásný den vám moc doporučuji, mě osobně nadchla více, než jsem původně očekávala a koupě vůbec nelituji. Vlastně běžná cena této knížky je "jen" 99 Kč, což na dnešní dobu celkem jde, takže vás nákup ani tak moc nezruinuje. A myslím, že to stojí za to, už se těším na zbylých 98 mandal, jejichž dokončování mě teprve čeká.

   P.S.: Doufám, že se třeba také podělíte o své hotové mandaly, moc ráda bych viděla, jak jste je vybarvili vy!

9 komentářů :

  1. Já pořád váhám jeslti si knihu 101 mandal koupit nebo ne :D

    OdpovědětVymazat
  2. Také váhám, jestli kupovat :) momentálně mi veškerý čas, určený ke kreativitě, zabírá Wreck This Journal :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mandaly jsem si také koupila a úplně jsem se do nich zamilovala. Knížku můžu vřele doporučit. Je to úžasně uklidňující :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si jí MUSÍM koupit! A musím a musím a musím! Strašně moc knížku chci, jenže u nás v knihkupectví jí nemají, takže čekám, až se dostanu do Prahy. Jinak z tý školy vážně zešílim, když si nebudu moct co vybarvovat a kde upustit páru. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna včera jsem se na "tyto omalovánky" koukala. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Dneska jsem je konečně sehnala. A jsem nadšená ^^
    Jednu vybarvenou mám zde: http://zavk.blogspot.cz/2014/10/jak-si-ziju-12.html
    a druhou tady: http://zavk.blogspot.cz/2014/10/jak-si-ziju-10.html

    OdpovědětVymazat
  7. pěkná netradiční recenze :-) k vybarvování jsem se naposledy dostala na škole, když jsme měli praxi na psychiatrické klinice a musím říct, že kreslení, vybarvování a malování opravdu uklidňuje, člověk si pěkně vyčistí hlavu, popřemýšlí si a uvolní se.

    kdyžtak bys potom mohla přidat nějaký další článek, jak jsi vybarvila některé z těch mandal, protože jsou opravdu pěkné a ty, co jsi vybarvila, se ti opravdu moc povedly ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Je to opravdu skvělá knížka, rozhodně si jí musím pořídit

    OdpovědětVymazat