úterý 26. srpna 2014

Můj další velký koníček - kreslení

   Občas si říkám, že tento blog je tak trochu neosobní... Stále píšu jen o knihách, které samozřejmě jsou mojí láskou, ale rozhodně netvoří celý můj život. Mám i další záliby, o které bych se s vámi postupně ráda podělila. Pár článků na blogu už jsem věnovala jedné z nich, a to korálkování, ale to je záležitost tak posledních dvou let. 

   Co mě ale bavilo již odmalička, dokonce ještě dříve, než jsem začala číst knihy, bylo kreslení, malování a vyrábění všeho možného. Ne vždy se mi výtvor povedl, ale přesto jsem stále tvořila něco nového. Později jsem i chodila na výtvarný kroužek, celých šest let jsem dvě hodiny týdně věnovala kreslení a malování. Dnes už na to nemám tolik času a něvenuji se tomu pravidelně, ale přesto občas dostanu chuť začít kreslit jako třeba letos v létě, kdy jsem celý týden nedělala téměr nic jiného.

   Protože mi moc nejde kreslení lidí a kreslení krajinek mě zase nebaví, zabývám se poslední dobou hlavně zvířaty. :D Ať už koně, psi, kočky nebo žirafy, kreslit zvířata mě baví asi nejvíc. Vždy ale musím mít nějakou fotografii, podle které se řídím, i když třeba výsledný obrázek není stejný. Tady je pár mých povedenějších děl:

Černobílé obrázky jsou jen rychlé náčrtky uhlem z mého skicáku, ty barevné jsem poté kreslila akvarelovými pastelkami na čtvrtku. Portrét Sixteen osobně považuji za své mistrovské dílo, tak snad mou snahu oceníte i vy... :D

Psík je trochu smutný, ale nedá se nic dělat.

Pokud máte raději kočky...

...nebo koně na tisíc způsobů.

A nebyla bych to já, kdyby nakonec nepřišla na řadu žirafa! ;)

Moje tvorba sice možná není dokonalá, ale hlavní je, že mě kreslení baví a vždy, když dokončím nějaké větší dílo a celkem se mi i povede, mám z toho obrovskou radost. Někdy si zase jen tak z nudy črtám, většinou ve škole do sešitu, takže třeba v mém starém sešitě na biologii najdete víc obrázků než zápisků. :D

Možná časem přidám nějaké další obrázky, tedy v případě, že o ně máte zájem. Určitě pište, zda vás baví tyto neknižní články o mně, nebo zda máte blog radši jako ryze knižní...

9 komentářů :

  1. Ja som určite za viac osobných článkov, nemám rada, keď to je také neosobné, knihy sú super, ale rada spoznám aj človeka, ktorý ich číta :) Môj blog je v prvom rade osobným blogom, a i keď som začala pridávať recenzie a chcela by som sa venovať knihám, stále píšem články len tak o živote, ktoré ma bavia :D
    Sama kreslím (čo mi pripomína, že by som svoje kresby na blogu mala dať do nejakého jedného článku, lebo sú len všelikde na konci jednotlivých článkov :D), ale na výtvarný som nechodila - teda aspoň nie do umeleckej školy, len taký, ktorý sme mali u nás na škole a kreslili sme tam zväčša na súťaže. Tvoje kresby sa mi páčia, ja sama mám problém kresliť čokoľvek iné než portréty, a aj tie viem nakresliť len ceruzkou :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké kresby. Mně se nejvíce líbí tedy náčrt kočky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jasně. Blog by měl být především osobní a pokud jsou součástí tebe samé i jiné koníčky než čtení, pak určitě přidávej i své výtvarné výtvory! :) Pejsek je opravdu povedený, spolu s kočičkou se mi líbí nejvíc. :)
    Já taky nemám blog jen o knihách, ráda píšu deníkové zápisy, fantazíruju a fotím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja tiež mám moc rada kreslenie, ale kedže nemôžem kresliť na papier, venujem sa mu aspoň na počítači. Krásne obrázky! :)

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou nádherné obrázky.. Mě osobně se líbí víc ty černobílé než barevné, ale oboje je to krásné! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak mezi mé koníčky například patří třeba zase rybaření, každý máme něco svého :) Nedávno jsem si k tomu všemu kupovala i pruty na kapry , takže veliká paráda. Myslím to opravdu vážně :) Jak říkám, každý máme něco a někoho baví sedět u papíru a někoho u vody...

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera :-) . Také bych chtěla umět tak kreslit. Podle mě se to ale nedá naučit. Je to dar a buďto někdo kreslit umí, pak se může rozvíjet, a nebo prostě neumí. Já se spokojím s vymalováváním :-D . S dětmi jsme si oblíbili malování podle čísel . Taky u nich víc vede malování než kreslení :-) .

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám kreslení taky moc ráda. Nedávno jsem objevila výtvarné potřeby Praha 4. Úplně náhodou, když jsem tam v okolí hledala jeden antikvariát s mojí knížkou o umění. A najednou koukám, přede mnou je docela pěkné a vybavené papírnictví. Navíc mají e-shop, takže nemusím chodit, jak se tak říká, na blind, ale můžete si to objednat na internetovém obchodě a pak si to dojít jenom vyzvednout. :)

    OdpovědětVymazat