pátek 11. října 2013

Liebster AWARD - tag + něco o mně!

Fierush (díky, že sis na mě vzpomněla! :D) mě nominovala do tagu Liebster Blog Award, který už pár dní "koluje" po knižních blozích. A protože mám různé tagy ráda, rozhodla jsem se nominaci příjmout a tagu se zúčastnit.

PRAVIDLA:
- řekněte 10 věcí o sobě
- odpovězte na 10 otázek, které vám položil/a blogger/ka, jíž jste byli nominování
- vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat
- nominujte 5 bloggerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů
- informujte bloggery o tom, že jste je nominovali

10 VĚCÍ O MNĚ:
Vůbec netuším, co mám o sobě napsat, ale zkusím to...

1) Odmalička ráda kreslím a maluji, 6 let jsem chodila na výtvarný kroužek. V současné době se ale této zálibě už moc nevěnuji, jen příležitostně. Ale zase jsem si našla nový "kreativní" koníček - korálkování.

2) Dále jsem dělala asi 3 roky aerobic a 1 rok jsem chodila i na Hip Hop...ale nejsem moc pohybově nadaná.

3) Miluju cestování, sice jsem ještě nikdy nebyla mimo Evropu, ale přesto jsme navštívila už docela dost zemí. Nejradši mám jižní státy - hlavně Španělsko nebo i Itálii. Brala bych, kdyby u nás bylo tepleji, je mi v ČR zima! :D

4) Když už jsme u toho cestování a Itálie, miluju, MILUJU italskou kuchyni. Je opravdu výborná, nejlepší!

5) No a když už jsme se dostali k tomu jídlu - miluju jahody a rajčata, naopak nejím houby, kopr a lékořici. :P

6) Svého času jsem byla velkou fanynkou Avril Lavigne - mám ji vlastně ráda stále, jen už to tolik neprožívám. A zároveň je můj nejoblíbenější zpěvák i úžasný Enrique Iglesias. Poslouchám ale samozřejmě i další interprety.

7) Mám dva absolutně nejoblíbenější seriály - už jako malá jsem si zamilovala SpongeBoba (mám s ním doma asi milion různých věcí od tužek přes obrovský plakát po tričko a plyšáka :D) a potom Sherlocka od BBC.

8) Myslím, že se mi celkově ve škole daří dobře, ale jsou tu dva předměty, které nechápu - Chemie a Fyzika!

9) Miluju žirafy, ale toho jste si asi už všimli... A když už jsme u mé přezdívky, vymyslela jsem ji s mým prvním blogem, který jsem založila 4. září 2008. Ano, bloguji již přes pět let. Tento blog bude mít brzy rok a půl.

10) Vždycky jsem měla ráda koně, odmala jsem na nich ráda jezdila na poutích a sledovala každoročně Velkou Pardubickou, ale až tento rok jsem začala chodit na dostihy do Velké Chuchle a moc mě to baví. Miluju bělouše a už rok plánuju, že se pojedu podívat do Suchdol, protože je tam ustájená Sixteen. ♥ :D

ODPOVĚDI NA OTÁZKY:
  1. Předčítali vám někdy rodiče pohádky, z dětských knížek nebo z oblíbené knížky, kterou jste už třeba sami přečetli?
Popravdě moc ne, nebo si na to aspoň nevzpomínám, možná když jsem byla ještě hodně malá... Vím, že mi občas četli něco z různých dětských časopisů, které mi jako dítěti kupovali. Ale hned jak jsem začala chodit do školy a naučila se číst, četla jsem si knížky sama. Mám ráda čtení knížek už odmalička.
  1. Když se doslechnete, že kniha, kterou jste četli bude zfilmovaná. Zhlédnete film, abyste si subjektivně zhodnotili, jak se s tím tvůrci poprali?
Pokud je to kniha, která se mi líbila, tak určitě. Nerada čtu knihy, které jsem již předtím viděla zfilmované, ale ráda se dívám na filmy podle knih, které jsem již četla. Je zajímavé srovnávat svoje představy s scénami z filmu. Například krátce poté, co jsem četla Pýchu a předsudek, jsem v televizi viděla filmové zpracování z roku 2005 a překvapilo mě, jak jsem si některé scény představovala úplně stejně, včetně prostředí. Někdy si člověk s herci i s režisérem opravdu sedne. Ale často se filmové verze od knižních hodně liší a proto je těžké srovnávat. Obecně ale bývají knihy samozřejmě lepší, protože si člověk udělá vlastní představu a celkově je příběh v nich obsáhlejší, než na plátně, kde je vždy zkrácen.
  1. Když v knize narazíte při čtení na překlep případně hrubku, všimne te si jí vůbec, zanadáváte na korekturu nebo nad tím jen pokrčíte rameny a čtete dál? Dokáže vás při čtení taková chybička rozhodit?
 Nějaký malý překlep se objeví v téměř každé knize a dá se tolerovat, ale pokud je to častější, člověka to při čtení ruší. Já si osobně hodně chyb všímám, protože mě při čtení prostě zarazí. A už jsem i tak trochu zblblá z gymplu, protože se někdy přistihnu přitom, jak kontroluju, jestli mají dobře mě/mně nebo třeba ji/jí. :D Ale u většiny chyb mě opravdu překvapí, že si jich při pozorném čtení nikdo nevšiml. I když to chápu...
  1. Oblíbíte si při čtení knihy spíše hlavní nebo vedlejší postavy? A jaký postava si vás zaručeně získá?
 Je logické, že si většinou čtenář oblíbí spíše hlavní postavy, protože dostávají v knize více prostoru. Ale někdy se mi i stává, že si hodně oblíbím vedlejší postavu. Jinak mám ráda sarkastické hlavní hrdinky a co se týče kluků, tam je to hodně individuální, někdo mě prostě zaujme a někdo vůbec ne. :D Takže je to různé...
  1. Čtete/Pokoušíte se číst knihy v jiném jazyce než mateřském, ve kterém nejvíce? 
 Čtu v němčině a v angličtině. V němčině mi čtení problém nedělá, už jsem úspěšně pár knih přečetla. V angličtině jsem zatím celou přečetla pouze jednu knihu, ale chystám se na další. Je to o něco těžší, ale jde to.
  1. Existují knihy, které jste četli v mateřštině, ale chtěli byste si je přečíst v originále (to, že daný jazyk neovládáte vůbec nevadí)? O jaké knihy se případně jedná.
 Nevím, možná něco od Meg Cabot... Nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Vážně mě teď žádná kniha nenapadá.
  1. Přečtení jaké knihy vás změnilo?
 Těžko říct, jestli mě nějaká kniha změnila dlouhodobě, ale je pár knih, o kterých jsem hodně přemýšlela a dost mě zasáhly. Nejvíc asi kniha Než jsem tě poznala od Jojo Moyes, to je rozhodně nejemotivnější kniha, jakou jsem kdy četla. Překvapivě jsem dlouho přemýšlela i o Divergenci od Veronicy Roth, přišlo mi, že je tam spousta zajímavých myšlenek. Ale jinak čtu spíše oddechové knihy. Málokdy čtu něco "težšího"...
  1. Představte si, že byste se měli rozhodnout, že budete žít v době, místě, světě,... se kterým jste se setkali v nějaké knize. Jakou dobu, místo, svět,..., ze které knihy byste si vybrali a proč?
 Přemýšlím... Většina knih, co čtu, se odehrává v současnosti v našem světě, takže opravdu těžká otázka. A třeba v nějakém světě z dystopií by chtěl žít asi málokdo. Když vezmu zase naopak historii - ráda bych se podívala do minulosti, ale žít bych tam nechtěla. Z fantasy knih mě napadá jen Hex Hall, taková škola by nebyla špatná, ale musela bych být čarodějka! Bylo by prostě super umět čarovat...i když to, že bych byla na té škole, by znamenalo, že jsem něco podělala, tak nevím. :D Jsem v koncích. Omlouvám se, ale nevím.
  1. Teď něco trošku reálnějšího. Zaplňuje se vám knihovnička novými knihami i v dnešní době e-knih? Jak potom případně řešíte nedostatek prostoru v knihovničce?
 Určitě, sice jsem si nedávno pořídila elektronickou čtečku, ale používám ji spíš jen na povinnou četbu a na čtení v angličtině, takže mi stále plní knihovničku tištěné knihy. Jinak nedostatek prostoru řeším tím, že stále hledám nová místa, kam bych mohla dát knihy a různě knihovničku přeskládávám. Místa je ale čím dál méně.
  1. Jakou knihu jste naposledy dostali, od koho, k jaké příležitosti a už jste ji četli? Vybral ji dárce pro vás dobře?
 Upřímně jsem už dlouho žádnou knihu od nikoho nedostala... Moje rodina mi už nedává knihy od té doby, co se ze mě stal knihomol, takže zhruba co mám blog. :D Je to smutné, ale poslední kniha, kterou jsem dostala, když nepočítám výhry v soutěžích, byla k Vánocům od kamarádky. Byly vlastně dvě - Virus a Delirium, obě už jsem přečetla a byly moc dobré. Ale stejně si radši kupuju knihy sama, podle svého výběru.
OTÁZKY PRO NOMINOVANÉ:
  1. Čteš rád/a odmalička anebo si se čtením začal/a až později?
  2. Co tě přivedlo ke čtení knih?
  3. Pozoruješ nějaký "vývoj" ohledně tvého čtenářského vkusu? Jsou třeba žánry, které si dřív vůbec nečetl/a a teď je máš rád/a nebo naopak?
  4. Jak tě vlastně napadlo založit blog o knihách?
  5. Jaký je tvůj oblíbený formát knih (paperback/hardback, s přebalem/bez)?
  6. Jak se stavíš k elektronickým knihám? Je to dobrá věc nebo ne?
  7. Převládají ve tvé četbě naši nebo zahraniční autoři? Pokud zahraniční, je jich víc z Evropy nebo z Ameriky?
  8. Co ty a povinná četba? 
  9. Kolik knih jste schopni nakoupit za jeden měsíc? Kde knihy nakupujete víc - na internetu nebo v kamenných obchodech?
  10. Využíváš městské knihovny? Jaké knížky si tam případně půjčuješ?
MNOU NOMINOVANÍ:
Ellen
Varoin
Becky
Nells
Kane

Už jsem opravdu nevěděla, koho nominovat, takže pokud jsem nominovala někoho, kdo už byl, omlouvám se...

4 komentáře :

  1. Děkuju za nominaci, určitě se zapojím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za nominaci..ráda se zapojím =)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za účast a jsem ráda, že ses u odpovědí rozepsala.
    Knihu Než jsem tě poznala, jsem dávala sestřence k narozeninám. Asi před týdnem mi ji s nadšením půjčila, že si ji prostě musím přečíst, protože je úžasná. Tak doufám, že bude brzy čas, abych ji mohla začít číst. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju za nominaci už jsem publikovala příspěvek :)

    OdpovědětVymazat