pátek 25. května 2012

KvMM - Navždy princeznou

undefined

  Navždy princeznou (Forever Princess) - Meg Cabot
 
1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jako fanoušek Meg Cabot jsem si chtěla přečíst aspoň jeden díl ze série, kterou se Meg proslavila. Ačkoliv není hodnocena jako to nejlepší, co napsala. Možná je trochu zvláštní přečíst si zrovna poslední díl, když jsem ty předchozí nečetla - ale jelikož jsem viděla filmové zpracování, věděla jsem, o čem příběh je a zrovna desátý díl měl i nejlepší hodnocení. Nebyl problém se chytit v ději.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným). 
milostný trojúhelník
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
lhát
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mia není přímo hrdinka, se kterou bych se ztotožňovala... Ale né, že by byla špatná. Jelikož jsem nečetla předchozí díly, nedovedu si o některých postavách udělat dostatečný obrázek. Takže skutečně nevím, těch postav je tam celá řada, ale není tam nikdo, koho bych si vysloveně oblíbila nebo naopak znelíbila...
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Byla v tom určitá originalita - četla jsem už spousty dívčích románů, co byly psány formou deníků, ale Meg to prostě umí. A nebylo to jen tím, že Mia je princezna, protože to tam místy nebylo zas tak podstatné.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Asi trochu předvídatelnost, protože člověk samozřejmě tušil, jak to celé dopadne... Žádné velké dějové zvraty v knize nečekejte, i když ten konec s tím Džejpím mě docela překvapil. To byla asi nejlepší část.

Hodnocení: 4 hvězdičky - Celkově mě kniha vážně bavila. Byl to skvělý dívčí román se vším všudy. Ani chvíli jsem se nenudila. Samozřejmě, nebylo to tak akční, napínavé a vtipné jako Mediátor. Ani mě to nechytlo tolik, jako Airhead. Ale splnilo to očekávání. Nedávám tomu pět hvězdiček, protože Meg napsala ještě lepší knihy, které se řadí mezi mé nejoblíbenější (viz výše zmíněné). Hodnotím 4 hvězdičkami a rozhodně nelituji toho, že jsem Princezniny deníky vyzkoušela. Je to zase trochu jiné než ostatní knížky od Meg... =)

Žádné komentáře :

Okomentovat